مقابله با آلودگی صوتی با خاموش‌کردن مساجد و کلیساها در آفریقا!

شهرداری شهر لاگوس در نیجریه طرح مبارزه با آلودگی صوتی را تا سال 2020 به اجرا می‌گذارد.

بزرگ‌ترین شهر آفریقا با خاموش کردن مساجد و کلیساها با آلودگی صوتی مبارزه می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اس تی آل تودی، لاگوس، بزرگ‌ترین شهر آفریقا با بستن ده‌ها مسجد، کلیسا و کلوب شبانه در نظر دارد بخش زیادی از آلودگی صوتی این شهر را کاهش دهد.

شهرداری شهر لاگوس در نیجریه طرح مبارزه با آلودگی صوتی را تا سال 2020 به اجرا می‌گذارد.

شابی آدبولا، مدیرکل سازمان محیط‌زیست نیجریه دراین‌باره می‌گوید: آلودگی صوتی یک تهدید بزرگ است. مطالعات نشان داده است سروصدای زیاد بر میزان خشونت در شهرها دامن می‌زند.

وی ادامه داد: تاکنون 70 کلیسا و 20 مسجد در شهر لاگوس بسته شده است. همچنین قرار است این طرح در مورد کلوب های شبانه و باشگاه‌ها نیز اجرا شود. حضور همزمان 20 میلیون شهروند در کلیساها، مساجد و کلوپ‌های شبانه آلودگی صوتی غیرقابل‌تحملی تولید می‌کند.

در این میان برخی از شهروندان لاگوس نسبت به آلودگی صوتی ایجاد شده در محله‌های مختلف شهر اعتراض داشتند. برخی از آن‌ها به آسوشیتدپرس گفته‌اند کلیساهای نزدیک به هم با صدای بلند ناقوس‌هایشان باهم رقابت می‌کنند و این رویه آلودگی صوتی زیادی تولید می‌کنند.

با اجرای این طرح آلودگی صوتی از 97 دسی‌بل در مناطق مسکونی به 55 دسی‌بل در روز و 45 دسی‌بل در شب کاهش می‌یابد. همچنین آلودگی صوتی در مناطق تجاری از 90 دسی‌بل به 65 دسی‌بل در روز و 55 دسی‌بل در شب می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار