اصفهان؛

برگزاری یادواره «سرداران شهید ، مردان آسمانی» در فولادشهر

یادواره شهدای مردان آسمانی در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) فولاد شهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حبیبی در سخنانی پیرامون شخصیت والای شهدا ،مقاومت در برابر دشمن را تحقق وعده های خداوند دانست و گفت : در دوران دفاع مقدس با آن همه سختی و مشکلات عده ای در مقابل کشورهایی که آمدند تا با ریشه کن کردن این انقلاب ، اسلام را از بین ببرند مقاومت کردند ، خدا هم پاسخ این مقاومت و ایثارگری شهدا را با پیروزی تحقق کرد.
وی افزود : کشور ما امروز هم برای جلوگیری از نفوذ دشمنان اسلام نیز باید مقاومت و ایثار نشان داده و باید در صحنه های فرهنگی ، اقتصادی چون دوران دفاع مقدس حضور داشت.
استاد حوزه و دانشگاه محکمترین ابزار را اقتصاد مقاومتی در مقابل کسانی که از همه‌ی ظرفیّت نفوذی بهره می برند و خواستار ضربه زدن  به نظام هستند دانست.

وی نفوذ اقتصادی را از ابزار اصلی دشمنان نظام برشمرد و گفت : اگر در مورد اقتصاد میخواهیم در مقابل ضربات ناشی از آسیب های اجتماعی دشمنان که با استفاده از ماهواره ، فضای مجازی و ... سعی در رخنه کردن ونفوذ در کشور را دارند ناچاریم به اقتصاد مقاومتی رو کنیم.

حجت الاسلام حبیبی پایبندی به ارزشها را «مقاومت» عنوان کرد و اضافه نمود : اولین مشخصه انقلابی بودن مقاومت در مقابل نفوذ و توطئه دشمنان است  که حرکتی، مستمر و مستقیم دربرخورد دشمنان قسم خورده این حرکت تغییری پیدا نمی کند ولی اگر مقاومت  وجود نداشت، نقطه‌ی مقابل این پایبندی، عمل‌گرایی افراطی یعنی هر روزی به یک طرف و هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف می کشاندند.
وی سستی در مقابله تحریم ها ،اختلافهای بین احزاب و گروه های سیاسی  همچنین آلودگی  جامعه به گناه را سه عامل مهم در ازبین رفتن نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد :انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود منتهی عواملی دست به دست هم دادند تا علاوه بر اینکه انقلاب سیاسی شود باعث ایجاد ضربه های جدی در داخل کشور شد.
وی با اشاره به سخنان معظم رهبری و بیان آیه الو ربنا الله ثم استقاموا تنزل الله علیهم الملائکه تصریح کرد :شهدا با خدا معامله کردند و خدا معامله آنها را با وفای به عهد پاسخ داد .
حجت الاسلام حبیبی اضافه کرد اگر از یاد خدا فراموش شدیم ، خدا امروز ما ، دیگر برای جامعه و نظام ما  کاری صورت نخواهد داد.

وی با بیان اینکه همچون شهدا در مقابل این هجمه های بیرونی و درونی کشور بر لذا  ثم استقاموا پایداری و استقامت توصیه و خواستار باقی مانده  و در این راه دانست .
عبدالمحمود محمودی از راویان دفاع مقدس نیز در این مراسم محاصره اقتصادی را تهدید های امروزی دشمنان عنوان کرد و بیان داشت : نوجوان سیزده ساله بودم که برای اولین بار در جبهه های حق علیه باطل وارد دژ صدامیان شدم و با مشاهده تجهیزات و استحکامات آن ها تعجب کردم، وقتی در حضور یکی از همرزمان آن زمان تعجب خودم و مقایسه دژ آن ها با سنگرهای خاکی خودمان را ابراز کردم با واکنش او مواجه شدم که فلانی مگر نمی دانی که ما در محاصره اقتصادی دشمن هستیم و تجهیزات برای ساخت سنگرهای مستحکم را به ما نمی دهند.

وی   افزود: در ادبیات دهه 60 به «تحریم» می گفتند «محاصره اقتصادی»، آن زمان رژیم بعث عراق با موشک های پیشرفته خود شهرها و مردم ما را مورد حمله قرار می داد و می خواست تا همه زیرساخت ها و خانه های مردم را تخریب کند و هیچ کس هم در دنیا عراق را محکوم به کشتن غیرنظامیان و حمله به مدارس و بیمارستان ها و کارخانه ها و خانه های مسکونی نمی کرد.

محمودی اظهار داشت: اما امروز برخی از مسؤولان کشور و نمایندگان مجلس و مزدوران دشمن در داخل می گویند برای رفع تحریم ها باید دست از صنایع دفاعی و موشکی خودمان برداریم، احمق ها انگار ندیده اند که با عقب نشینی در صنعت هسته ای هیچ تحریمی رفع نشد و دشمن پایش را در اعمال تحریم ها فراتر گذاشت.
وی افزود: خاطرات دوران دفاع مقدس بسیاری از واقعیات را بازگو می کند و ما سعی داریم تا با مقایسه آن زمان با زمان کنونی به جوانان و مردم بفهمانیم که همیشه مقاومت و اعمال قدرت در برابر زورگویان جهان است که می تواند برای ما عزت بیافریند.
ایثارگر نوجوان دوران دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دشمنان وقتی دیدند جوانان ایران با غیرت و استقامت و سلاح ایمان با دستان خالی در برابر آن ها ایستاده اند و کوتاه نمی آیند و تن به خواست های آنان نمی دهند پیشنهاد صلح و آتش بس را دادند وگرنه هدف آن ها اشغال کشور در 48 ساعت یا یک هفته بود.
اجرای گروه سرود ، مدیحه سرایی ، ورود پرچم گنبد ائمه معصوم (امام علی(ع)امام حسین (ع) و امام رضا(ع) از جمله برنامه هایی بود که توسط مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار گردید.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.