اصفهان؛

روحانیت شیعه پیشروترین قشر جامعه در تمام صحنه‌های انقلاب بوده و هست

امام جمعه اصفهان گفت: اینکه می‌گویند شهدا زنده هستند، یعنی حرکتش به‌ سوی خدا بوده و دیگران را نیز به‌ سوی خدا حرکت می‌دهد و این معنای زنده بودن شهید است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دیشب یادواره 110 شهید روحانی و طلبه شهرستان نجف‌آباد در حوزه علمیه جامعةالامام‌المنتظر نجف‌آباد با حضور جمعی از مسؤولان استان و شهرستان و خانواده‌های شهدا و جمعی طلاب برگزار شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در این جلسه با اشاره به وجود 4 هزار و 500 شهید روحانی و طلبه در کشور اظهار داشت: روحانیت شیعه پیشروترین قشر جامعه در تمام صحنه‌های انقلاب بوده و هست.

وی اصل اول انقلاب را تدوین قانون اساسی برشمرد و افزود: قانون اساسی بر اساس مبانی اسلام در همان ابتدای انقلاب تدوین شد که جمعی از علما و حقوقدانان در تمام دوران بر صحت اسلامی بودن آن نظارت می‌کنند.

امام جمعه اصفهان ولایت‌ فقیه را اصل دوم انقلاب بیان کرد و گفت: گروهی تصور می‌کنند ولایت‌فقیه اصلی است که حضرت امام آورده است، در حالی که طبق آیات الهی و روایات معصومین این اصل از اصول اساسی اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اصل سوم انقلاب را ایستادگی در برابر دشمنان و کفار برشمرد و بیان کرد: اینکه گروهی به دنبال ایجاد تعامل و دوستی با آمریکا هستند، به شعار مرگ بر آمریکا اشکال می‌گیرند و با وجود تمام تأکیدات رهبر معظم انقلاب به دنبال ایجاد ارتباط با دشمنان اسلام هستند، گویی تاکنون آیات قرآن را نخوانده و یا از آن بی‌اطلاع هستند.

طباطبایی‌نژاد استقلال و عزت این ملت را سرآمد همه کشورها بیان کرد و اذعان داشت: ایران تنها کشوری است که مستقل فکر می‌کند، مستقل سلاح می‌سازد و با اذن خودش این سلاح‌ها را به کار می‌برد، در حالی که دیگر کشورها تماماً مزدوران اجانب و استکبار جهانی هستند.

وی هم‌چنین به عظمت شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و عنوان داشت: این جلسات پرورش‌دهنده جوانانی است که امروز در فرامرزهای ایران به عنوان مدافع حرم در حال جنگ هستند، جوانانی که حتی بعد از دفاع مقدس به دنیا آمدند و برکت این مجالس در راستای مجالس عاشورا است.

امام جمعه اصفهان در پایان درباره عظمت شهدا تصریح کرد: اینکه می‌گویند شهدا زنده هستند، یعنی حرکتش به‌ سوی خدا بوده و دیگران را نیز به‌ سوی خدا حرکت می‌دهد و این معنای زنده بودن شهید است و اگر جوانان و مدافعان حرم امروز دارای چنین روحیاتی هستند، به برکت همین زنده بودن خون شهید است. 

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی نیز در این مراسم با اشاره به عظمت برگزاری یادواره شهدا اظهار داشت: با استدلال به آیات و روایات می‌توان به یقین گفت که این جلسات و بیان خاطرات شهدا مثل خواندن قرآن است و این محافل نه برای بالیدن به شهدا بلکه برای رسالت خون شهیدان را به یاد آوردن است و اگر کسی بخواهد از این محافل روزی به دست آورد، عین ظلم است.

وی در ادامه به آمار شهدای انقلاب و شهدای طلبه شهرستان نجف‌آباد اشاره کرد و افزود: این شهرستان از معدود شهرهایی است که قبل از انقلاب به این سیل خروشان پیوست و با وجود آتش زدن بسیاری از منازل و مغازه‌ها توسط رژیم باز مردم در صحنه ماندند که 38 شهید در دوران قبل از انقلاب که بیشتر آن‌ها در محرم سال 57 به شهادت رسیدند، تقدیم انقلاب کرد.

امام جمعه نجف‌آباد در رابطه با برخی از شبهاتی که درباره روحانیت و عدم حضور اجتماعی این قشر بیان می شود، متذکر شد: گاهی شبهه می‌کنند که در دوران دفاع مقدس روحانیت مردم را به جبهه‌ها فرستادند و خود در پشت جبهه‌ها ماندند، در حالی که تنها شهدای این شهر دلیل و سند محکمی بر بطلان این شبهه است.

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان نجف‌آباد در دوران دفاع مقدس حدود 300 طلبه در حال تحصیل داشت که یک سوم این طلاب و روحانیون که حدود 110 شهید می‌شوند، تقدیم کردند که نسبت به جمعیت عامه مردم که به شهادت رسیدند جمعیت زیادی است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.