استان سمنان سومین استان در زمینه مبارزه با جعل اسناد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی پیلتن رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاه‌ برداری فرماندهی انتظامی استان سمنان در پنجمین نشست تخصصی توسعه دولت الکترونیک در استانداری سمنان، به نقش و جایگاه دولت الکترونیک اشاره  و گفت :  فرماندهی انتظامی استان سمنان در راستای پیشگیری از جعل و کلاه‌ برداری در طول سال، اقدامات اساسی انجام داده است که جلوی بسیاری از جعلیات گرفته می‌شود.

وی افزود : مجموعه جلسات آموزشی برگزار‌شده توسط فرماندهی انتظامی استان سمنان موجب شناخت و جلوگیری از وقوع جرم‌ شده است.

پیلتن تصریح کرد: پایین بودن ضرایب امنیتی اسناد، نقص در شیوه گردش اسناد و مدارک دستگاه‌ها، رعایت نکردن جدی حیطه ‌بندی، دسترسی آسان به ابزار و تجهیزات ارتکاب جعل(جعل رسید بانکی) و عدم دقت در حفظ و نگهداری اسناد، مدارک و مهر شرکت‌ها از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ارتکاب این جرم است.

وی اظهار داشت : نداشتن ضمانت اجرایی برای مشاوران املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل و وجود اتباع بیگانه فاقد مجوز و مدارک در استان سمنان نیز از عوامل تأثیرگذار دیگر در وقوع جرم است که باید ضمانت اجرایی برای افرادی که در مشاوران املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل مشغول به کار هستند، وجود داشته باشد و باید ثبت ‌اسناد جلسه‌ای را در این زمینه برگزار کند.

رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری فرماندهی انتظامی استان سمنان به برگزاری جلسات متعدد با رویکرد پیشگیری از جعل اشاره کرد و افزود: 13 کارگروه تخصصی با رویکرد پیشگیری از جعل اسناد در استان سمنان فعالیت می‌کنند که مجموعه آموزش‌ها و برگزاری جلسات نیز سبب جلوگیری از خطرات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سمنان، سومین استان پیشرو در زمینه مبارزه با جعل اسناد است و در سال جاری نیز وقوع جرم در این استان، دو درصد کاهش یافت.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.