مدیرکل گمرک استان سمنان از ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی سعدالدین مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: این سامانه جامع باهدف تسریع در انجام تشریفات گمرکی و صادرات و واردات در گمرک استان سمنان ایجادشده است.
وی با اشاره به اینکه حذف کاغذ در امور گمرکی، شفافیت و جلوگیری از جعل اسناد و امکان استعلام به‌صورت الکترونیکی از دیگر مزیت‌های این سامانه است عنوان کرد: با اجرای این سامانه، همه دستگاه‌های مرتبط با امر تجارت فرامرزی با یکدیگر به‌صورت اینترنتی متصل شده‌اند.
به گفته مدیرکل گمرک استان سمنان اجرای  استقرار سامانه‌های الکترونیکی و سیستمی شدن امور  زمینه‌ساز تحقق دولت الکترونیک در کشور است که سامانه جامع گمرکی این امکان را فراهم کرده است.
سعدالدین بیان کرد: سامانه جامع امور گمرکی، روند الکترونیکی شدن گمرک را کامل کرده و با کاهش  در هزینه‌ها و زمان و تسهیل و روان‌سازی در انجام تشریفات گمرکی و نیز  افزایش دقت و صحت در این زمینه سبب ایجاد رضایت در تجار شده است.
وی  بابیان اینکه گمرک امروزه به‌عنوان نخستین و مهم‌ترین مجری مقررات تجارت خارجی در کنار سایر عوامل مرتبط در این عرصه، نقشی مهم و کلیدی در توسعه تجارت قانونی و اعمال سیاست‌های بازرگانی کشور ایفا می‌کند گفت: گمرک استان تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای حمایت از تولیدات داخلی و تولیدکنندگان استانی   و توسعه صادرات استان سمنان، به کار گرفته است.
مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به مشوق‌های موجود در امر توسعه صادرات در این استان عنوان کرد: اگر صادرات، محور اصلی همه بخش‌ها اعم از رسانه‌ها، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی و مسئولان دولتی قرار گیرد اقتصاد کشور متحول می‌شود.
انتهای پیام/ز
 


برچسب ها: گمرک ، واحد ، تجارت ، سامانه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.