همایشی با عنوان نظام سلامت در اسلام برای بررسی گزاره‌های دینی در سلامت، آسیب‌ها و چالش‌های طب سنتی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با انتقاد از فعالیت عده‌ای غیر متخصص در حوزه طب سنتی گفت: این همایش فرصتی است تا با بیان مباحث تئوری بتوان نگاه صحیح کاربرد حوزه سلامت در دین را تبیین کرد.
وی افزود: از جمله محورهایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد روش پژوهش و گردآوری مباحث سلامت در مکتب اسلام است و اینکه چه طور روایتی که در مسائل پزشکی مطرح شده در حوزه سلامت تبیین می‌شود.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: دیگر محور این همایش در زمینه مبنا شناسی است و اینکه نگرش نقش اساسی در تعیین مباحث سلامت را دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: محور بعدی بر آسیب شناسی به لحاظ محتوا در طب سنتی تکیه می‌کند که در جامعه کنونی که عده‌ای مدعی طبابت با انگیزه دینی و با استناد به مباحث دینی هستند.
دکتر مهدی یوسفی معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت نیز دراین نشست خبری گفت: این همایش که بر آموزه‌های دینی تاکید دارد بیشتر آموزه‌های رضوی از دوره ۱۵۰ ساله تاریخ اسلام که حضور امام رضا (ع) چشمگیر است عنوان می‌شود.
وی افزود: این دوره از تاریخ در برگیرنده اوج مباحث و مطالعات پزشکی است که رساله منصوب به امام رضا (ع) به عنوان طب الرضا نگرش جامعی در طبابت را در این دوره رقم میزند.
معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت: دلیل دیگر تحلیل آموزه‌های رضوی در این همایش از منظر اجتماعی است که شهر مقدس مشهد درجوار بارگاه منور امام هشتم (ع) توسعه آموزه‌های رضوی همیشه محور فعالیت‌های علمی بوده است.
دکتر مهدی یوسفی افزود: حدود ۲۴ نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم دینی در این همایش شرکت می‌کنند و سخنرانان علاوه بر جامعه پزشکی از متخصصان علوم اسلامی هستند که در پایان این همایش کتابی با عنوان اعتبار سنجی سندی و متنی طب الائمه ابن بسطام منتشر می‌شود.
وی گفت: تا کنون ۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و مهلت ارسال مقالات تا ۲۹ اسفند می‌باشد همچنین علاقه مندان می‌توانند به سایت www.tim.ac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام//آ. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.