با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد.

سند بیماری های غیرواگیر تدوین و اجرایی خواهد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: 70 درصد از عوامل مرگ و میر در کشور به بیماری های غیرواگیر بستگی دارد و باید در این زمینه تمهیدات مناسب در نظر گرفته شود.
وی افزود: اجرای طرح نظام سلامت در کشور تا کنون دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته است و باعث شده امید به زندگی در کشور رشد پیدا کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه عوامل بسیار زیادی به مرگ و میر ارتباط دارند، گفت: 70 درصد عوامل مرگ و میر به بیماری های غیر واگیر ارتباط دارند.
حسینی با بیان اینکه باید دستگاه های مختلف در این زمینه راهکارهای خود را ارائه دهند، گفت: خراسان رضوی نیازمند حضور همه دستگاه ها برای کاهش بیماری های غیرواگیر دار است.
وی افزود: سند بیماری های غیرواگیر با حضور و همکاری دستگاه های مختلف باید بررسی شود و راهکارهای مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نیروهای مسلح، شهرداری، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیاری از دستگاه های دیگر باید در این زمینه همکاری کنند.
حسینی افزود: این موضوع باید به عنوان یک اولویت در حوزه بهداشت شناخته شود تا زمینه بروز آسیب ها و بیماری های غیر واگیر در استان کاهش یابد.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.