وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : یکی از بخش هایی که ظرفیت خالی و زمینه ایجاد اشتغال گسترده در کشور دارد بخش پوشاک است.

بخش پوشاک ، زمینه ای مناسب برای ایجاد اشتغال گستردهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از دو شرکت تولیدی در شهرک صنعتی مشهد اظهار داشت : یکی از بخش هایی که ظرفیت خالی و زمینه ایجاد اشتغال گسترده در کشور دارد بخش پوشاک است.
 
وی افزود : مشکلات عرصه پوشاک به دلیل اندازه بنگاه ها، بخش طراحی و نوع برش پارچه به وسیله دستگاه ها و به اصطلاح دور ریز پارچه بوده که با برطرف کردن این موارد، اشتغالزایی در این بخش نیز رو به گسترش است.
 
ربیعی گفت: پیش بینی می شود در صنعت پوشاک ایران 500 هزار نفر مشغول به کار شوند.
 
به گفته وی  در بنگلادش حداقل 20 میلیون نفر در بخش پوشاک مشغول به کار هستند و یا در ترکیه بیش از 2 میلیون نفر در صنعت پوشاک فعالیت می کنند بنابراین رقم 500 هزار نفر برای کشور ما زیاد نیست و می توان به سرعت آن را ایجاد کرد.
 
ربیعی که برای حضور در همایش خیرین اشتغال کشور، نشست سراسری هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست و افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه توانیابان و معلولان جسمی و حرکتی به مشهد سفر کرده امروز نیز با حضور در شهرک صنعتی مشهد از یک شرکت تعاونی پوشاک و یک شرکت تولیدی کفش بازدید کرد.

انتهای پیام /ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.