روسیه و چین توافق کردند مخالفت خود با استقرار سامانه موشکی آمریکا در خاک کره جنوبی را افزایش دهند.

تاکید روسیه و چین بر هماهنگی خود در مخالفت با استقرار سامانه تاد در کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت مسکو و پکن توافق کرده‌اند تا بر مخالفت هماهنگ خود با استقرار سامانه موشکی آمریکا در خاک کره جنوبی بیافزایند. 

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد معاونان وزرای امور خارجه دو کشور روز سه‌شنبه توافق کردند مسکو و پکن مخالفت هماهنگ خود را با سامانه موشکی تاد تقویت کنند. 

کره جنوبی سال قبل تصمیم گرفت در واکنش به آنچه که تهدید ناشی از موشک های کره شمالی می‌داند، سامانه موشکی تاد آمریکا را در خاک این کشور مستقر کند. 

روسیه و چین نگران هستند که رادار قوی این سامانه موشکی به سرزمین های تحت کنترل آنها نفوذ کند و امنیت آنها را در معرض تهدید قرار دهد و باعث تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره شود. 

کره جنوبی نیز اعلام کرده است استقرار سامانه موشکی تاد یک اقدام صرفا دفاعی علیه تهدیدات کره شمالی است و هیچ کشور دیگری را هدف قرار نمی دهد. 

این دو کشور در ماه ژانویه توافق کردند اقدامات متقابلی را که ماهیت آنها مشخص نشد در قبال این سامانه موشکی در پیش بگیرند. 

مقامات کره جنوبی گفته اند انتظار دارند این سامانه موشکی امسال مستقر و سپس عملیاتی شود. 

چین درخواست کرده استد برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی، گفتگوهای شش جانبه با مشارکت کشورهایی از قبیل کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن، روسیه و آمریکا از سر گرفته شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار