عمان پیشنهاد کرد دوره آموزشی خلبانان و کادر پرواز ایران در این کشور برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مسقط دیلی؛ مقامات وزارت تجارت و صنعت عمان اعلام آمادگی کردند میزبان دوره‌های آموزشی خلبانان و خدمه پرواز ایرانی باشند. "عمان ایر" دارای تجهیزات پیشرفته پرواز مجازی است که می‌تواند به خلبانان ایرانی برای یادگیری پرواز هواپیماهای خریداری شده از ایرباس کمک کند.

پیشنهاد عمان برای آموزش خلبانان و کادر پرواز ایران

به موجب قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با هواپیماسازی ایرباس، تا 10 سال آینده 100 فروند هواپیمای این شرکت اروپایی وارد ناوگان هوایی ایران خواهد شد. با توجه به لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، مسقط قصد دارد سهمی در معاملات تجاری تهران داشته باشد. برگزاری دوره‌های آموزش خلبانی در عمان که متناسب با خریدهای جدید ایران از ایرباس است، علاوه بر سود اقتصادی برای این کشور، به نزدیک شدن روابط مسقط- تهران نیز کمک می‌کند.

ایران در حال برگزاری نمایشگاه تخصصی بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در مسقط است. این نمایشگاه 4 بهمن آغاز شده و تا 8 بهمن ادامه دارد. "محسن بن خمیس آل بلوشی"، مشاور وزیر بازرگانی و صنایع عمان، درباره برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در کشور گفت: این سومین نمایشگاه تخصصی ایران در عمان است و هدف از برگزاری آن، توسعه و بهبود روابط میان دو کشور است. عمان نیز قصد دارد برای تاکید هرچه بیشتر بر گسترش روابط میان مسقط و تهران، در ماه سپتامبر نمایشگاهی تخصصی در ایران برگزار کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار