فیس بوک در حال معرفی ساز و کارهای تازه به منظور مبارزه با گسترش "اخبار جعلی" است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،بزرگترین شبکه اجتماعی جهان به تازگی اعلام کرده است در نظر دارد تا کاربران آلمانی را قادر سازد تا به طور بالقوه بتوانند اخبار نادرست را پرچم دار کنند.

اخباری که توسط کاربران به عنوان اخبار جعلی و نادرست پرچم دار می شود به یک بنگاه ثالث برای تشخیص حقیقت فرستاده خواهد شد و در صورتی که به عنوان یک خبر جعلی شناخته شود، این خبر در بخش  «news feeds» کاربر با عنوان یک «خبر مورد مناقشه» یا به زبان دیگر «disputed» علامت گذاری خواهد شد.

این نخستین اقدام جدی است که فیس بوک پس از اعلام خبر مربوط به تصمیمش در مبارزه با اخبار جعلی در ماه دسامبر سال گذشته آن را به مرحله اجرا می گذارد.


این شرکت در بیانیه جدید خود که به زبان آلمانی نوشته شده، گفته است: ماه گذشته ما خبر از اجرا تمهیداتی دادیم که قرار است به منظور مقابله با چالش اخبار جعلی در فیس بوک به مرحله اجرا گذاشته شود. ما این تمهیدات جدید را در هفته های آتی در کشور آلمان به مرحله اجرا خواهیم گذاشت.

در پی شکایات متعدد از این شبکه اجتماعی در ارتباط با انتشار اخبار جعلی آنهم در گرماگرم کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، این شبکه اجتماعی نامدار به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت.

و این در حالی است که مقام های دولت آلمان نیز به تازگی ابراز نگرانی کرده اند که درج اطلاعات غلط در فضای اینترنت می تواند بر روی انتخابات پارلمانی این کشور در سال جاری تاثیر بد بگذارد.

گفتنی است هفته گذشته، سایت خبری اجتماعی Buzzfeed یک سری از صفحات را در شبکه اجتماعی فیس بوک شناسایی کرد که در آنها از یک سری اخبار جعلی در خصوص تصمیم انگلا مرکل صدراعظم آلمان برای انتخاب مجدد در این کشور صحبت شده بود.

این در حالی است که Heiko Maas وزیر دادگستری آلمان نیز به صورت مکرر به فیس بوک هشدار داده و از این شرکت خواسته تا به قوانین مربوط به افترا در آلمان احترام بگذارد. قوانینی که به گفته وزیر دادگستری آلمان حتی سختگیرانه تر از قوانین مشابه در ایالات متحده آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.