جراحان بیمارستان آیت الله روحانی بابل بیماری هیدروسفالی مرد 60 ساله را با روش جدید جراحی ونتریکولوستومی اندوسکوپیک بطن سوم ETV درمان کردند.

دکتر ابراهیم حجازیان متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت الله روحانی بابل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بیمار آقای 60 ساله ای بود که با تشخیص جراحان این مرکز به روش ETV جراحی شد.

وی با اشاره به موفیقت آمیز بودن این جراحی، افزود: حال عمومی بیمار هم اکنون مساعد است و بزودی از بیمارستان مرخص می شود.

جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان روحانی بابل با بیان اینکه افزایش محتوای مایع مغزی نخاعی جمجمه و بزرگ شدن بطن های مغز که موجب تغییر در دینامیک مایع مغزی نخاعی می شود را هیدروسفالی می نامند، گفت: هيدروسفالی با فشار نرمال NPH نوعی از هیدروسفالی مربوط به افراد سن بالا است که با علائمی چون اختلالات حافظه و تکرر ادرار تشخیص داده می شود.

دکتر حجازیان با بیان اینکه برای درمان هيدروسفالی با فشار نرمال معمولا از روش رایج شنت مغزی استفاده می شود،افزود: عمل با روش ونتریکولوستومی اندوسکوپیک بطن سوم ETV رویکردی جدید برای درمان این بیماری است.

وی درباره چگونگی درمان جدید ونتريكلوستومی بطن سوم ETV گفت: با کمک آندوسکوپ سوراخی در کف بطن سوم ایجاد و جریان مایع مغزی مجدد برقرار می شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.