رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت سران طوایف، ریش سفیدان و روحانیت در صلح وسازش دعاوی تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت سران طوایف و روحانیت در صلح وسازش دعاوی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   یدالله موحد  رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت سران طوایف، ریش سفیدان و روحانیت در صلح و سازش دعاوی و اختلافات خانوادگی در مناطق جنوب وشرق استان کرمان تاکید کرد و افزود: 58درصد پرونده های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف شهرستان قلعه گنج به صلح وسازش منجر شده است.

 موحد در جلسه با مسئولان، سران طوایف و ریش سفیدان شهرستان قلعه گنج که در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید اظهار داشت: طی 9ماه گذشته هزار و 712 فقره  پرونده  وارد شورهای حل اختلاف این شهرستان شده است.

وی ایجاد صلح وسازش را امری ارزشمند و خداپسندانه دانست و افزود: طی 9ماه ی گذشته هزار و 155فقره پرونده قابل صلح وسازش به شعب شوراهای حل اختلاف قلعه گنج وارد شده است که از این تعداد 665پرونده به صلح وسازش انجامیده است

این مقام ارشد قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از وظایف  حاکمیت استقرار امنیت و عدالت است،اظهار داشت:دستگاه قضائی با تمام توان در جهت تحقق عدالت وامنیت در جامعه تلاش می نماید وبا کسانی که امنیت وآرامش مردم را برهم می زنند با قاطعیت و جدیت برخورد خواهد کرد.

رییس شورای قضایی استان کرمان با بیان اینکه امنیت بستر و زیرساخت اقدامات فرهنگی اقتصادی و غیره... در جامعه است تصریح کرد: سیستم قضایی با دقت مباحث امنیتی را رصد می نماید و اجازه نخواهیم داد افراد شرور  احساس آرامش کنند

وی گفت: ارایه و توسعه خدمات قضایی در مناطق جنوب و محروم استان کرمان یکی از دغدغه های مدیریت دادگستری استان است واقدامات خوبی از سوی  قوه قضاییه برای توسعه دستگاه قضایی در مناطق محروم و جنوب و شرق استان در حال انجام است.

وی رویکرد دستگاه قضایی استان را جذب بومی قاضی برای مناطق محروم برشمرد و افزود: ازتحصیل کرده های مناطق محروم برای تکمیل کادر قضایی و اداری همان مناطق استفاده خواهد شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار