معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: در حال حاضر35 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف به صورت افتخاری در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان افزود: از ابتدای ورود به شوراهای حل اختلاف صحبت های زیادی را با رئیس قوه قضائیه درباره ساماندهی اعضای شوراهای حل اختلاف مطرح کرده ایم که در این راستا بیمه و بیمه تکمیلی این افراد برقرار شده است وبه آینده خوش بین می باشیم.

معاون قوه قضائیه ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی در خصوص تسریع در تصویب قانون جدید شوراها وپیگیری تایید آئین نامه های آن ،تاکید کرد: کلید حل مشکلات اعضای شوراهای حل اختلاف در دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی است وبرای استخدام اعضای شوراهای حل اختلاف باید مجلس شورای اسلامی توجه لازم را داشته باشد

حجت الاسلام احمدی میانجی با بیان اینکه بعد از واجبات بهترین توشه اصلاح ذات البین می باشد،افزود:فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف صلح وسازش می باشد.

این مقام ارشد قضائی کشور تصریح کرد:درحال حاظر شوراها به سمت رایی شدن طی مسیر می کنند وهمانند دادگاه ها عمل می کنند و عمده منابع انسانی که در شوراهای حل اختلاف مشغول می باشند به دو گروه بازنشستگان و افراد متشخص و ذی نفوذ محله ها و اقشار جوان به امید جذب ودریافت پاداش مناسب تقسیم می شوند.

وی اعلام کرد:مرکز تمام بودجه تخصیصی به شوراها را به صورت عادلانه و فقط برای اعضاء و دبیران توزیع می کند وهزینه های اجاره ساختمان ها وتجهیزات را قوه قضائیه پرداخت می نماید.

وی ادامه داد: هر چه اعتبار در شوراهای حل اختلاف جذب می شود را در بین شوراهای حل اختلاف کشوربه صورت عادلانه پرداخت می شود

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت:در حال حاضر35 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف به صورت افتخاری در حال فعالیت هستندو بودجه ها کفاف پرداخت های مناسب را نمی دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد بهشتیان
۲۲:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
با سلام . باستحضا ر به بازنشستگانیکه بصورت افتخاری در شورای حل اختلاف کشور فعا لیت میکنند میرسانند به نظر اینجانب که بازنشسته آموزش و پرورش هستم این کار شما در شورای درست نیست به این دلیل که آگر بازنشستگان محترم این همکاری انجام ندهند و بروند با خیال به زندگی خود ادامه داده و بگذارند این ۳۵هزار نیرو در اخیتار جوانان بیکار با حداقل حقوق که فقط هزینه جوانان را شورا بده حتی در ماه ۵۰۰ تومان بهتر نیست واین همت شما بازنشستها جای دیگری استفاده شود چون بیکاری برای جوان بسیار بد میباشد و باعث هزاران خلاف و غیره میگردد حداقل کلی از نیرو ی جوان به بطالت نمیگذرد ،، این نظر من بازنشسته