مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش فیروزآباد از تشکیل واحد همگانی تولیدکنندگان فرش در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خضرایی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌ های تعاونی فرش فیروزآباد گفت: شناسایی و عضویت افراد و تعامل در قالب یک واحد همگانی شامل تولیدکنندگان فرش در کشور، موجب تبادل فرهنگ و هنر اقوام مختلف ایرانی می‌شود.

وی بیان کرد: احیا و زنده نگه‌داشتن صنایع دستبافت با ارتقای روحیه تعاون‌ محور و معرفی کارآفرینان و تولیدکنندگان به عرصه رقابت بین‌المللی ممکن می ‌‌شود.

خضرایی افزود: حضور گروهی از تعاون‌گران و دهیاران مناطق مختلف ازجمله ارومیه، سنندج، زنجان، بوشهر، گلستان، تهران و خراسان برای آغاز این اقدامات فرهنگی و هنری می‌تواند گامی مؤثر در راستای شناخت غرفه‌داران از یکدیگر در کوتاه‌مدت است.

وی ادامه داد: تشکیل اتحادیه از سوی شرکت ‌های عضو که سوابق فعالیتی در درون این شهرستان و روستاهای حومه و بین عشایر دارای مجوز فعالیت تولید و توزیع در محدوده جغرافیایی استان فارس را در اساسنامه خود دارا است.

خضرایی خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ ها از جانب تعاونی‌ های عضو گامی مهم در راستای فرهنگ هم‌اندیشی و تعاون میان تولیدکنندگان و بافندگان روستایی و شهری است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش و گلیم فیروزآباد تصریح کرد: افزایش و گسترش فعالیت و تولید و ساماندهی تولیدکنندگان روستایی و عشایری فرش و گلیم در قالب تعاونی و عضویت آن‌ها در اتحادیه ادامه دارد.

شهرستان فیروزآباد از پیشتازان تولید انواع فرش، گلیم، جاجیم قشقایی و صنایع دستبافت است.

جامعه عشایر استان فارس شامل 3 ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و 8 طایفه مستقل مشتمل بر 27 هزار و 279 خانوار و تعداد 47 هزار و 790 نفر جمعیت است این جامعه 3 و 5 درصد از جمعیت استان و 12 و 5 درصد از عشایر کل کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار