مدیرکل گمرکات استان فارس از صادرات بیش از 156 میلیون دلار در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در  9 ماه گذشته 540 هزار و 304 تن کالا به ارزش 156 میلیون و 523 هزار و 11 دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان صادرات نسبت پارسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 13 و 21 درصد افزایش را نشان می ‌دهد.

وی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته محصولات لبنی از لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 26 و 141 درصد افزایش داشته است گفت: کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار استان فارس از جمله دلایل افزایش صادرات این محصولات است.

وی افزود: این کالاها به 55 کشور از جمله عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، کویت، قطر، آلمان، اوگاندا، ترکمنستان، ایالات متحده آمریکا و پاکستان صادر می شود.

رحیمی ادامه داد: لبنیات، سولفات آمونیوم و نیترات آمونیوم، دستگاه‌ های مبدل حرارتی، سیمان، شیره و عصاره شیرین بیان، رب گوجه فرنگی، فرش و سایر کف‌ پوشها از مواد نسجی، میوه‌ های سخت پوست، مصنوعات از چدن، آهن یا فولاد و پودر قالبگیری از رزین‌ های اوره تیک عمده محصولاتی بوده که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

رحیمی اظهار داشت: در 9 ماه گذشته مردم استان فارس 10 هزار و 48 بسته کالاهای هدیه و سوغاتی به ارزش 55 هزار و 187 دلار از طریق گمرکات این استان دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب از لحاظ تعداد و ارزش بسته‌ های پستی ورودی 37 و 15 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مردم فارس در 9 ماه گذشته  5 هزار و 387 بسته کالا به ارزش 39 هزار و 974 دلار نیز به خارج ارسال کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد و از لحاظ ارزش بسته‌ های پستی خروجی به ترتیب 19 و 5 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار