اعدام سه انقلابی بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه، واکنش‌های بین‌المللی در پی داشت.

ادامه واکنش‌های جهانی به اعدام ناعادلانه سه بحرینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات، سیاستمداران و سازمان‌ها در کشورهای مختلف جهان به اجرای حکم اعدام 3 انقلابی بحرینی واکنش نشان دادند.

شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد اقدام دولت بحرین دراعدام فعالان بحرینی جنایتی هولناک است.

اتحادیه اروپا نیز دیروز درباره دست نیافتن سه مخالف بحرینی به حقشان یعنی محاکمه عادلانه، ابراز نگرانی کرد. 

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از سرگیری اعدام در بحرین پس از هفت سال تعلیق یک عقب گرد خطرناک است. در ادامه این بیانیه آمده است ما درباره احتمال نقض حق محاکمه عادلانه سه نفری که در بحرین اعدام شدند، ابراز نگرانی کردیم.

اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه محکوم کردن خشونت به عنوان ابزاری سیاسی و برای حمایت کامل از ثبات در بحرین است، اعلام کرد این امر (ثبات) جز از طریق روند آشتی کلی، مستمر و فراگیر قابل تحقق نیست.

وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد اقدام مقامات بحرینی در اعدام سه جوان بحرینی نقض آشکار حقوق بشر محسوب می شود.

همچنین نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق، اعدام سه جوان بحرینی را جنایتی زشت و اقدامی ظالمانه توصیف کرد.    

وی در واکنش به اعدام سه مخالف سیاسی بحرینی گفت: مردم عراق از مقامات بحرین می خواهند از کشتار،‌ بازداشت و آواره کردن مردم دست بردارند. 

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق از سازمان های بشردوست خواست مسئله نقض حقوق مردم بحرین را پیگیری کنند. 

مالکی  در بیانیه‌ای گفت: مقامات بحرین سه جوان مخالف بحرینی را که به روش صلح آمیز خواستار دموکراسی و حقوق قانونی ملت صبور بحرین بودند اعدام کردند. وی افزود: این جنایت زشت، اقدام ظالمانه و بی توجهی به اعتراض های سازمان های بین المللی حقوق بشر و زبان خرد و حق و منطق، دولت بحرین را در معرض اتهام جهانی قرار می دهد، چرا که این حکومت طرح کشتار هدفمند مخالفان حکومت را اجرا می کند،‌ در حالی که این اقدامات برخلاف عرف سیاسی در جهان است. 

وی افزود: حکومت بحرین گزینه مقابله با ملت را برگزیده است. ملتی که چاره ای جز ایفای نقش خود برای برخورداری از زندگی آزاد و شرافتمندانه از طریق تظاهرات، اعتصاب و توسل به تمامی شیوه ها و ابزارهای صلح آمیز برای اثبات وجود و برحق بودن خود ندارد.

دادگاه تجدیدنظر بحرین 9 ژانویه (20 دی) سامی مشیمع، عباس جمیل طاهر السمیع و علی عبدالشهید السنکیس را در ارتباط با آنچه کشتن چند نیروی پلیس در یک بمب‌گذاری عنوان‌شده، مجرم شناخت و صبح یکشنبه این سه را تیرباران کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار