حمایت‌های آمریکا و انگلیس، عامل ادامه جنایت‌های رژیم آل‌خلیفه در بحرین است.

با ادامه سرکوب مردم، بحرین به سوی تونل تاریکی گام برمی‌دارد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یحیی الحدید، رئیس بنیاد مطالعات دموکراسی و حقوق بشر در استرالیا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره تشدید تنش در بحرین گفت: اقدام حکومت بحرین در اعدام سه فعال سیاسی، اوضاع کشور را بحرانی کرد. مردم بحرین از اجرای حکم اعدام این فعالان سیاسی خشمگین هستند و شخص حمد بن عیسی، پادشاه بحرین را مسئول این اعدام ها می دانند، زیرا او احکام اعدام را امضا کرده است و در این کشور دستگاه قضایی عادل وجود ندارد. همه سازمان های بین المللی تاکید دارند این اعدام جنبه سیاسی دارد و در چارچوب تدابیر قانونی و عادلانه صورت نگرفته است. هدف حکومت بحرین از این اعدام ها، انتقام گرفتن از مردم است. 

الحدید افزود: ما معتقدیم موضع ضعیف کشورهای خارجی باعث حمایت از حکومت بحرین شده است. روز گذشته سفیر آمریکا با وزیر کشور بحرین دیدار کرد. واشنگتن و دولت آمریکا درباره اعدام این سه جوان موضع گیری نکرده است. دولت انگلیس می توانست مانع اجرای حکم اعدام این جوانان شود، اما موضع ضعیفی در این باره اتخاذ و به ابراز نگرانی اکتفا کرد. انگلیس به همکاری امنیتی با حکومت بحرین ادامه می دهد. کشورهای عربی هم که هیچ موضع گیری در این باره ندارند. حتی نخبگان و روشنفکران عرب هم در این باره موضعی اتخاذ نکرده اند. 

وی خاطر نشان کرد: امارات با دخالت در پرونده این سه جوان بحرینی، بر لزوم اعدام آنها تاکید کرد. امارات هر نوع میانجی گری در این باره از جمله از طرف عراق را رد کرد. نوار ویدئویی منتشر شد که نشان می دهد مقامات اماراتی با خانواده افسر این کشور که در بحرین کشته شد دیدار می کنند و به آنها خبر می دهند که عاملان این اقدام، اعدام شدند. بحرین به سوی تونل تاریکی گام بر می دارد. جامعه جهانی که از رژیم های حاکم در منطقه خلیج (فارس) حمایت می کند، باید پاسخگوی اعدام ها در عربستان و بحرین باشد. هماهنگی امنیتی گسترده ای بین انگلیس و دولت بحرین وجود دارد. چرا سازمان های انگلیسی اقدامی برای جلوگیری از اعدام این سه جوان صورت ندادند؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار