رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: چهارمین همایش دانش آموختگان خارج از کشور پنجم اسفند ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور برگزار می شود
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمد مرتضوی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش دانش آموختگان خارج از کشور گفت: این همایش تحت عنوان همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور توانایی ها و تجارب، فرصت ها و تهدیدها پنجم اسفند ۹۵ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

وی ادامه داد: این چهارمین همایش از نوع خود است که با منویات مقام معظم رهبری در خصوص دانش آموختگان برجسته ای که دارای توانایی ها و تجارب خوبی هستند و فراهم آوردن فرصت های مناسب برای خدمتگزاری آنها به نظام و ایران اسلامی با حمایت و برنامه ریزی نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری برگزار می شود.

رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور ادامه داد: برنامه ریزی در خصوص چهارمین همایش از خرداد ماه ۹۵ آغاز شده است، از ویژگی های این همایش همین فرصت پنج ماهه برای برنامه ریزی بوده به این ترتیب و با توجه به تنوع رشته های تحصیلی و تجربیات این فرهیختگان با همکاری تشکل های فارغ التحصیلی خارج از کشور که در ارتباط با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند کارگروه های تخصصی علوم پزشکی و پیراپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی تشکیل شد.

وی افزود: از اهداف این همایش به ارزیابی جایگاه دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و توسعه کشور، بررسی دغدغه ها و نیازهای فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور به منظور دستیابی به راهکارهای رفع آنها، تحلیل نقش و جایگاه تشکل های فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور در تامین و پیشبرد اهداف فوق و ساز و کارهای کاربردی سازی علوم و تجاری سازی طرح های نوآورانه اشاره کرد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: حدود ۱۰ جلسه تخصصی تشکیل و به بررسی اهداف این همایش اختصاص داده شد و این بار با پیشنهاد کارگروه های نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری تصمیم به تشکیل دبیرخانه دائم برای پیگیری دستاوردهای همایش در طی یک سال آینده گرفته شد و این یکی از دستاوردهای مهم این همایش است تا دستاوردهای آن به فراموشی سپرده نشود.

وی ادامه داد: علاقه مندان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند که برای ثبت نام اقدام کنند.

رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در پاسخ به این سوال که چه تعداد دانشجو و فارغ التحصیل ایرانی در خارج از کشور حضور دارند گفت: حدود ۸۰ الی ۱۲۰ هزار نفر دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور مشغول تحصیل هستند اما آمار دقیقی از دانش آموختگان نداریم و از همه دستگاه ها و وزارتخانه ها درخواست کرده بودیم فهرست دانش آموختگان خود را برای ما ارسال کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار