‌سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت با وجود شدید‌ترین تحریم‌ها علیه کره شمالی، این کشور همچنان به توسعه توانایی‌های موشکی و هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان تصریح کرد رژیم کره شمالی نشان داده است با وجود فشارهای فزاینده جامعه جهانی، همچنان به تلاش‌های خود برای کسب توانایی‌های هسته‌ای و موشکی ادامه می‌دهد. 

وی گفت: دولت کره شمالی همچنان با وجود شدید‌ترین رژیم تحریم‌ها به تقویت و توسعه توانایی‌های موشکی و هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما برای مقابله با موشک‌های کره شمالی لایه‌ها و سطوح دفاعی مختلفی را در مناطق مختلف ایجاد کرده‌ایم. سامانه دفاعی ما در برابر اقدام احتمالی کره شمالی برای شلیک موشک به سمت آمریکا چندلایه است و ما در مناطق اطراف کره شمالی سیستم‌های دفاع موشکی مستقر کرده‌ایم. همچنین سیستم‌های دفاعی قدرتمندی را بر روی ناوهای آمریکا در منطقه برای مقابله با شلیک موشک‌های بالستیک به سمت آمریکا مستقر کرده‌ایم.

کربی اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که ما صرفا برای مقابله با فشارهای آمریکا به توانایی‌ها و سامانه‌های دفاعیمان تکیه می‌کنیم. ما هم زمان به فشار‌ها بر کره شمالی ادامه می‌دهیم تا اقدام درست را انجام دهد. ما درک می‌کنیم تحریم‌ها برای تاثیرگذاری به زمان نیاز دارند. البته تا به امروز، تحریم‌های ما ضد کره شمالی تاثیر مورد نظر ما را برجای نگذاشته‌اند و پیش‌بینی کامل تاثیر تحریم‌ها بر کره شمالی هم دشوار است. 

وی گفت: قابل قبول است که در گذاشته اجماعی کامل درباره تحریم‌های ضد کره شمالی و اجرای این تحریم‌ها وجود نداشته است، اما چین با تحریم‌های جدید ضد کره شمالی موافقت و اعلام کرده است در اجرای این تحریم‌ها کمک خواهد کرد. هر چند شاید چین بیش از هر کشور دیگری بر پیونگ‌یانگ نفوذ داشته باشد، نمی‌تواند کره شمالی را به طور کامل کنترل کند. مقامات چین هم گفته‌اند برخی از اقدامات «دیکتاتور» کره شمالی آن‌ها را هم مایوس کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار