مشاور امنیت ملی کره جنوبی، برنامه‌ هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تهدیدی برای کشورش و همچنین آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی روز یکشنبه گفت برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی نه تنها تهدیدی برای کره جنوبی بلکه تهدیدی برای آمریکا است. 

 «کیم کوان جین» این اظهارات را هنگام ورود به واشنگتن برای دیدار با مقامات دولت آینده آمریکا در مصاحبه ‌با خبرنگاران بیان کرد و همکاری نزدیک بین ‌آمریکا و کره جنوبی را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی خواستار شد. 

وی افزود: «من به آمریکا سفر کرده‌ام تا نشست‌هایی را برخی مقامات دولت آینده آمریکا برگزار ‌کنم ‌و گفتگوهایی را درباره حفظ همکاری نزدیک بین کره جنوبی و آمریکا انجام دهم.» 

پیش‌بینی می‌شود کیم در این سفر با مایکل فلین، مشاور امنیت ملی آینده آمریکا، مذاکراتی را برگزار کند. ‌

کیم در ‌واکنش ‌به این سوال که آیا وی با فلین دیدار خواهد کرد یا خیر ‌پاسخ صریحی نداد، اما گفت فلین همتای او است. 

وی تصریح کرد قصد دارد نشست‌هایی را برخی مقامات دولت آینده ترامپ برگزار کند، اما از اشاره به جزئیات در ‌این زمینه خودداری کرد. 

کیم کوان جین درباره برنامه‌های آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه موشکی «تاد» در خاک کره جنوبی نیز گفت استقرار این سامانه باید طبق برنامه پیش برود؛ زیرا این یک اقدام تدافعی است. ‌

‌ سفر این مقام کره جنوبی به واشنگتن پس از آن انجام می‌شود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در پیامی به مناسبت سال نو میلادی گفت کشورش وارد مرحله نهایی آزمایش موشک بالستیک قاره پیما شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار