معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه هنوز قدرشناسی از مفاخر که عنصر اصلی فرهنگ توسعه محسوب می‌شود در جامعه ما به حقیقت شکل نگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛یوسف شاه حسینی  گفت: پروفسور کزازی همواره از شناخت استان گفته‌اند و اینکه کرمانشاه بهشت زبان شناسی، باستان شناسی و اسطوره شناسی است و اینکه اگر می خواهیم ایران را بشناسیم باید کرمانشاه را بشناسیم.

وی تصریح کرد: این کلیدواژه های گوناگون بود که فتح بابی شد برای اندیشیدن در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی و فرهنگی و ... استان کرمانشاه.

شاه حسینی با بیان اینکه پروفسور کزازی دیگر تنها متعلق به کرمانشاه نیست، گفت: ایشان متعلق به همه مردم ایران است و از این منظر جایگاه ایشان برای همه ما مایه افتخار است.

وی در خصوص لزوم برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر، گفت: همواره از خود این سوال را داشته ام که چه نیازی به تجلیل از مفاخر است و این مراسم چه مشکلی از ما دوا می کند.

این مقام مسئول افزود: بسیاری معتقدند بستر توسعه از فرهنگ می گذرد و قدرت فرهنگی است که می تواند توسعه ایجاد کند و همه بر این اعتقاد توافق نظر دارند که فرهنگ توسعه مقدم بر توسعه فرهنگی است و یکی از مولفه های مهم فرهنگ توسعه وجود نگاه ستایشگر و قدرشناس به بزرگان، علما، اندیشمندان و خلاقان است.

شاه حسینی تصریح کرد: اگر جامعه از این عنصر حیات بخش غفلت کند حتما عقب می ماند و متاسفانه این عنصر مهم و حیات بخش در بحث فرهنگ و توسعه به حقیقت در جامعه ما شکل نگرفته و همین امر موجب شده که کاستی هایی در بحث توسعه و به ویژه توسعه فرهنگی شاهد باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بر ضرورت ادامه برگزاری آیین های اینچنینی در استان تاکید کرد وافزود: جای این گونه برنامه ها در استان خالی است و امیدوار هستم اینمد به دزارای سال ادامه یابد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه وجود بزرگانی مانند میرجلال الدین کزازی را عاملی برای وحدت بیش از پیش اقشار مختلف مردم دانست و عنوان کرد: ما باید از وجود این بزرگان که فرصت های طلایی استان هستند استفاده کنیم و بتوانیم در راستای توسعه و پیشرفت استان خود گام برداریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.