مدیر هسته گزینش استانداری کرمانشاه و دبیر کارگروه منطقه چهار کشور گفت: هیچ داوطلبی را به خاطر عقاید مذهبی رد صلاحیت نکرده و نخواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامرضا شعبانی در جلسه ای با حضور مدیران هسته گزینش ادارات استان که "به مناسبت 15 دیماه سالروز صدور فرمان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) در امر تشکیل نهاد گزینش کشور برگزار شد" با گرامیداشت این روز گفت: قانون اساسی اگرچه در اصل (12) خود دین رسمی کشور را دین اسلام و مذهب آن را اثنی عشری می داند اما همین قانون به مثابه میثاق ملی، ضمن تاکید بر هویت واحد، زبان و خط رسمی بر حقوق مذهبی، سیاسی و اجتماعی، قومیت ها و اقلیت ها نیز اصرار ورزیده است لذا احترام به عقاید مذهبی افراد جزء برنامه های اجرایی ما می باشد.

وی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی اظهار داشت: بر مبنای این اصل از قانون اساسی می توان تساوی عموم افراد ملت را صرف نظر از تعلق آنها به اقوام، نژاد و زبان های مختلف استنباط کرد.

دبیرکارگروه منطقه چهار کشور تصریح کرد: در گزینش افراد نباید گرایشات سیاسی، سلایق فردی و گروهی افراد مورد توجه قرار گیرد بلکه باید بدون توجه به رنگ، نژاد، قومیت و مذهب، افراد متقاضی، گزینش شوند.

وی با تاکید بر اجتناب از سخت گیری های بی مورد خاطر نشان ساخت: در گزینش باید از سخت گیری های بی مورد اجتناب کرد زیرا تمامی انسان ها ممکن است در مقاطعی از زندگی دچار خطا و لغزش هایی شوند لذا بنا به فرموده امام راحل عظیم الشان باید میزان را در گزینش حال فعلی افراد بدانیم.

مدیر هسته گزینش استانداری کرمانشاه ادامه داد: از آنجایی که در گزینش با آبروی افراد و سرنوشت کاری آنها ارتباط داریم، در این کار حساس و خطیر باید ضمن حفظ هوشیاری و رعایت جانب احتیاط، افرادی صالح، صادق و متدین را برای اداره امور انتخاب کنیم.

غلامرضا شعبانی با بیان اینکه ظاهر افراد صرفاً نباید ملاک گزینش و بررسی صلاحیت آنها در بخش های مختلف باشد، گفت: باید به مثابه همان دستور اسلام که می فرماید همه چیز درست است مگر خلافش ثابت شود، عمل کنیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.