خانواده سرداران شهید طوسی در حرکتی نیکوکارانه،هزینه برگزاری آئین چهلم پدر این شهیدان را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عیسی طوسی برادر سرداران شهید طوسی گفت: برای آئین چهلمین روز درگذشت پدرشان شادروان حاج محمدعلی طوسی ، مراسم خاصی که به صورت عرفی به صرف شام یا ناهار برگزار می شود، تدارک ندیدند.

وی افزود : طبق تصمیم خانواده ، برای ایجاد رویه فرهنگی کمک به نیازمندان و اقشار بی بضاعت ، هزینه اطعام دهی این مراسم صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و جهیزیه دختران دم بخت نیازمند شد.

وی گفت :خانواده سرداران شهید طوسی تمکن مالی شخصی برای پرداخت هزینه اطعام دهی آئین چهلم را همانند آئین سوم و هفتمین روز گذشت مرحوم پدرشان دارند ، ولی بنا را بر حذف برخی هزینه های غیرموثر و اختصاص آن به کارهای خیر و عام المنفعه نهادند.

برادر سرداران شهید طوسی ابراز امیدواری کرد این تصمیم خیرخواهانه بستری برای عمومی تر شدن فرهنگ حذف هزینه های غیرموثر آئین های مشابه در کشور بویژه مازندران و اختصاص آن به کارهای فرهنگی و عام المنفعه شود.

طوسی گفت: رویه نامناسبی در بعضی مواقع برای آئین های درگذشت افراد وجود دارد که گاهی برای هزینه های سنگینی صرف اطعام دهی و پذیرایی از مهمانان می شود،در حالی که می توان با کاهش این هزینه ها و اختصاص آن به اموری مانند آزادی زندانیان بدهکار و غیرعمد، جهیزیه دختران بی بضاعت دم بخت و سایرکارهای فرهنگی و اجتماعی ، نسبت به کاهش معضل اجتماعی گام برداشت

حاج محمدعلی طوسی پدر سرداران شهید محمدحسن، محمدحسین و محمد ابراهیم 28 آبان ماه سال جاری براثر عارضه مغزی در بیمارستان ساری درگذشت.

سردار سرلشگر شهید محمد حسن طوسی قائم مقام لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، متولد سال 1337 در 18 فروردین 1366 در منطقه شلمچه و عملیات کربلای هشت به درجه رفیع شهادت نائل شد . پیکر پاک این شهید پس از سال ها فراق و هجران در سال 1374 به زادگاهش بازگشت.

بسیجی شهید محمدابراهیم طوسی، در خردادماه 1344 دیده به جهان گشود و 4 اسفند 1362 در عملیات والفجر 6 در منطقه چیلات به درجه بلند شهادت نائل شد.

سرباز گمنام امام زمان (عج) شهید محمدحسین طوسی هم خرداد ماه سال 1341 دیده به جهان گشود و 16مهر1374 براثر ترور به شهادت رسید و درزادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.