هجدهم فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت آن شهید والامقام، به روز سردار طوسی نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرماندار نکا گفت: یادواره سردار طوسی و 432 شهید نکا هجدهم فروردین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار می شود.

جعفر احمدی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در این مراسم دعوت شده است افزود: روایت‌گری و بیان خاطرات جبهه و جنگ، سرود، مداحی، پخش کلیپ از جمله برنامه‌های این یادواره است.

احمدی گفت: یادواره سردار طوسی و 432 شهید نکا در روز چهارشنبه 18 فروردین با سخنرانی دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و با مداحی حاج اصغر صادق‌نژاد از مداحان دوران دفاع مقدس استان مازندران شهرستان نکا برگزار می‌شود.

سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی سال 1337 در روستای طوس‌کلا از توابع شهرستان نکا به دنیا آمد و در 18 فروردین ماه سال 1366 در سن 29 سالگی ،در شلمچه به شهادت رسید و همان‌طور که خود می‌خواست گمنام شد و بعد از هشت سال گمنامی در سال 1374 باقی مانده‌ پیکر پاک و مطهرش روی دست شاگردان و یارانش قرار گرفت و اکنون در مزار شهدای طوس‌کلا آرمیده است.

سردار طوسی قائم مقام لشکر 25 کربلا بود و مقام معظم رهبری در وصف این شهید بزرگوار فرمودند: شجاعت و فعالیت ایشان در صحنه جنگ منجر به کسب فتوحات، سرافرازی و افتخاری ابدی گردید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
زنده نگه داشتن یاد و نام مقدش شهدا باعث تداوم ازرشهای نظام مقدس اسلامی خواهد شد *اما آنهایی که در زیر پرچم مقدس ارتزاق می کنند ولی در میادین عمل بد رفتاری را انتخاب می کنند بدانند که در قیامت خودشان باید پاسخگو شهدا باشند ******بیاییم در سال اقتصاد مقاومتی در مقابل امیال حیوانی و نفسانی مقاومت نشان دهیم و صادقانه به این نظام خدمت کنیم *و فرمایش رهبر و مقتدای خودمان را میزان در زندگی قرار دهیم تا حقی ضایع نشود انشاءا... *به نظر حقیر در یاد واره ها از وجود کسانی استفاده کنیم که در میادین جبهه و جنگ حضور فعال و همه جانبه داشتند *بنده در این سال جدید عزم بر تلاش و جدیت و تبعیت از دستورات رهبرم ر ا سرلوحه ی کارم قرار دادم به لطف الهی
آخرین اخبار