معاون اجرایی مرکز و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور وزارت علوم از گردهمایی مدیران گروههای زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای خارج در پایان دی ماه 95 خبر داد.

فرج اله طالبی معاون اجرایی مرکز و گسترش زبان فارسی، ایرانشناسی و اسلام شناسی در خارج از کشور وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: گردهمایی مدیران گروه های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های خارج از کشور در 28 و 29 دی ماه 95 از سوی وزارت علوم در تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب و اعلام آمادگی بیش از 150 مدیر گروه مختلف اظهار داشت: با توجه به هدف ما برای برگزاری گردهمایی حدود 80 دانشگاه از 47 کشور برای ارائه گزارش های خود به ایران خواهند آمد.

طالبی درباره اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد: قرار است تمام نمایندگان و روسای گروه های زبان فارسی گزارشی از زبان فارسی در کشور خود ارائه دهند و همچنین درباره آزمون استاندارد زبان فارسی (آمفا) به طور کامل اطلاع رسانی شود چون طبیعتا مشتری این آزمون آنها هستند و باید از چگونگی این آزمون اطلاع پیدا کنند.

به گفته وی، برای برگزاری آمفا تمامی آزمون های تافل، زبان چینی، آلمانی و حتی آزمون زبان فارسی که در بسیاری از کشورها در حال برگزاری است، بررسی و طبق چارچوبهای علمی روانشناسانه طراحی شده است.

معاون اجرایی مرکز و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور وزارت علوم اظهار داشت: از آنجا که هر کدام از کرسی های زبان فارسی طبق شرایط خود، سرفصلهای خاصی را برای آموزش تعریف کرده اند، قرار است در این گردهمایی ضمن هم اندیشی با مدیران سرفصل های یکنواختی را برای رشته های مختلف ارائه کنیم.

وی با اشاره به منابع آموزشی زبان فارسی در خارج از کشور بعنوان هدف سوم گفت: این گردهمایی فرصت خوبی برای نیازسنجی و اطلاع رسانی درباره منابع موجود است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۵
چرا آزمون تولیمو برای دکترای رشته های زبانهای خارجی غیر انگلیسی اجباری شده؟چرا قیمت آزمون تولیمو نزدیک به یک میلیون تومان است؟
آخرین اخبار