قائم مقام وزیرعلوم در امور همکاری‌های بین المللی درباره تقویت کرسی‌های زبان فارسی و اسلام‌شناسی در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توضیح داد.


حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور همکاری های بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: راه‌اندازی کرسی های زبان فارسی و اسلام شناسی در کشورهای مختلف یکی از سه محور فعالیتهای ما است.

رییس مرکز همکاری های بین المللی بااشاره به تعداد کرسی های زبان فارسی ادامه داد: هرچند سال گذشته تنها حدود 47 کرسی زبان فارسی و اسلام شناسی را در کشورهای مختلف همسایه و اروپایی مثل فرانسه، سوئد، انگلستان داشته ایم اما در حال حاضر فعالیت 55 کرسی زبان فارسی در دانشگاه‌های 31 کشور دنیا را به عنوان شبکه بزرگی از همکاری های علمی و بین المللی داریم.

به گفته سالارآملی، حدود سه هزار و 620 نفر در خارج از کشور در این دوره ها از مقطع کارشناسی تا دکتری تحصیل می کنند.

وی  توسعه کرسی های زبان فارسی و اسلام شناسی را از برنامه های مورد پیگیری جدی در سال 95 دانست و بیان کرد: از آنجا که دانشگاه های متصل به واتیکان موافقت خود را برای راه اندازی کرسی اسلام شناسی با گرایش شیعه شناسی اعلام کردند، این کرسی به تازگی (حدود 2 سه ماه اخیر) در آنکارا راه‌اندازی شد.

سالارآملی یادآور شد: وزارت علوم با توجه به وظايف خود به عنوان يک وزارتخانه علمی، آموزشی با استفاده از استادان و پژوهشگران، امکانات علمی و آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقيقاتی کشور به صورت خاصی در زمينه تاسيس و تقويت گسترش زبان و ادبيات فارسی و ايرانشناسی در مراکز دانشگاهی ساير کشورها در اين عرصه فعاليت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار