ضرورت توجه جدی به اسناد بالادستی/ شرکت بیش از 20 دستگاه و وزارتخانه در تدوین سند هوا و فضا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر توجه جدی به اسناد بالادستی گفت: در تدوین و تصویب سند هوا و فضا بیش از 20 دستگاه و وزارتخانه شرکت داشتند.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مشکلات راه اسناد مختلف مثل سند هوا و فضا بیان کرد: این سند یکی از اولویت های مهم علم و فناوری در نقشه جامع علمی کشور و همچنین یکی از اهداف مهم ذکر شده در فصل اهداف است.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور باید نسبت به این اولویت ها حساس باشند، افزود: خوشبختانه تمام مسئولان و دست اندرکاران این حوزه با جمع آوری گزارش ها، به اشکالات ساختاری و محتوایی موجود پی بردند، لذا شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای پیگیری ویژه، گزارش ها را بسیار جدی گرفته است.

کبگانیان اظهار داشت: در این ساختارها علاوه بر بحث بودجه، مباحثی مثل قانون گذاری و برخی کمبودهای دیگر، توجه بیشتر مسئولان عالی رتبه را می طلبد، لذا برای کمتر شدن نگرانی ها در این حوزه و رسیدن به راه حلی نو در حال تلاش و پیگیری هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تفکر برخی از مسئولان در این باره که این اسناد یکسری آرزوهای دست نیافتنی هستند را به شدت محکوم می کنیم چون آنها با بررسی و نظر کلیه کارشناسان و مسئولان نظام چه در دستگاه‌های فنی و چه اجرایی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تدوین و تصویب برخی از اسناد حدود 2 سال و نیم زمان صرف شده، گفت: برای تدوین این اسناد کلیه دستگاه‌های اجرایی، برخی دستگاه‌های فنی و دفاعی و وزارت خانه های ذیربط همگی درگیر بودند به عنوان مثال برای تدوین سند هوا و فضا بیش از 20 دستگاه (حتی برخی دستگاههای درجه اول) و وزارتخانه کلان کشور شرکت داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: بنابراین تلاش و زحمت تدوین و تصویب اسناد متعلق به کل کشور است و این برداشت که برخی از اسناد آرزوهایی هستند که دلیلی به رسیدن اهداف آن نیست، کاملا اشتباه است.

کبگانیان با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی علاقه دارد کم و کاستی های موجود را پیدا و رفع کند، عنوان کرد: با توجه به آن که مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این اسناد حساسیت دارند طلب گزارش و دغدغه های خود را در این راستا اعلام می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار