تدوین برنامه صندوق حمایت از پژوهشگران بر اساس اسناد بالادستی چشم‌انداز کشور

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران براساس اسناد بالادستی و چشم‌انداز کشور برنامه‌ریزی خوبی تدوین کرده و در این راه از همه صاحبان ایده‌های برتر حمایت همه جانبه مالی و کاری می‌کند.

نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت‌های این صندوق با توجه به احکام و اسناد بالادستی اظهار داشت:‌ برنامه‌های و سیاست‌های تدوین شده این صندوق بر اساس اسناد بالادستی و با هدف تحقق احکام اجرایی بر طبق اساس‌نامه بنیاد علم ایران بوده است.

وی یادآور شد: با سیاست‌های کلی علمی و فناوری تلاش‌ کرده تا به همه ظرفیت‌های علمی موجود در کشور برسیم و در این راه مخاطبان به ویژه نخبگان را مورد حمایت مالی و کاری قرار داده‌ایم.

رئیس بنیاد علم ایران با بیان اینکه فعالیت‌های این نهاد متناسب‌ با نیاز‌های جوانان و شرایط بروز کشور است افزود: برای حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه برنامه‌ریزی خاصی تبین شده زیرا که ما اعتقاد داریم کشور نیازمند توسعه زیرساخت و بسترهای علم وفناوری بوده که با تقویت این حوزه‌ها ظرفیت‌های جوانان تبدیل بالفعل می‌شود.

ضرغام ادامه داد:‌همه افرادی که در دانشگاه در حال تحصیل هستند در صورت داشتن ایده‌‌های کاربردی و خلاقانه‌ مورد حمایت همه جانبه صندوق‌های پژوهشگران قرار گرفته و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وی عنوان کرد: همه افرادی که در مراکز تحقیقاتی نقش مهمی در تهیه زیرساخت‌های علمی ایفا می‌کنند همچنین ظرفیت‌های دانشی خارج از کشور به وسیله بنیاد علم ایران مورد حمایت مالی و تجهیزاتی قرار گرفته تا نخبگان جوان بدون هیچ مشکلی به کار تحقیق و پژوهش بپردازند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران با بیان اینکه این صندوق از پژوهشسرا‌های دانش‌آموزی با هدف ترویج مطالعات کار تیمی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: در جهت توسعه آینده دانش‌آموزان این صندوق از پژوهشسرا‌های دانش آموزی حمایت ویژه‌ای کرده و در این راستا انجمن علمی دانشجویی، قطب‌های علمی، پروژه‌های مشترک بین‌المللی وانجمن‌های علمی تخصصی مورد حمایت این صندوق و بنیاد علمی ایران قرار می‌گیرد.

ضرغام اظهار داشت: برای تبدیل ایده به مقصود و شرکت‌های فناور و افزایش سرمایه‌های کشور صندوق ما به صورت کاملا پویا عمل کرده و از همه ظرفیت‌های علمی در جهت ارتقا سطح دانش شرکت‌های دانش بنیان متناسب با نیاز روز کشور حمایت و افراد نخبه را در پروژه‌های بزرگ بین‌المللی شرکت می‌دهند.

وی گفت: بر اساس چشم‌انداز کشور صندوق سعی می‌کند تا تکنولوژی را از سایر  کشورها انتقال داده تا اثرگذاری‌اش را در توسعه علم و فناوری افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار