تدوین سند ملی محیط زیست با هدف رفع موانع مشکلات کشور

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری گفت: تدوین سند ملی محیط زیست با هدف رفع موانع این حوزه در کشور صورت گرفته است.

یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم فعالیت های دانش بنیان اظهار داشت: بهينه‌سازی انرژی و محيط زيست مجموعه اقدامات و ساز و کارهای بهم پيوسته و سازگار با يکديگر را شامل شده و تحقق برنامه‌های بهينه‌سازی انرژی و محيط زيست مشارکت مجموعه ذينفعان را شامل می‌شود .

وی ادامه داد: به دلیل پوشش بزرگ انرژی در بخش اقتصاد کشور با نگاهی ملی سعی بر رفع موانع و مشکلات با همکاری تمام فعالان در بخش انرژی طبق برنامه ریزی های صورت گرفته داریم.

سبوحی یاد آور شد:ستاد بهينه‌سازی انرژی و محيط زيست با توجه به درک مشخص از مسائل انرژی کشور و به منظور تسريع رفع موانع برای افزايش کارايی انرژی در اقتصاد ملی در آذر ماه سال 1392 با هدف پيگيری خط‌‌‌ مشی مديريت جامع انرژی و  ايجاد هماهنگی بين دستگاههای اجرايی این نقشه راه را تدوین کرده است.

وی عنوان کرد: ستاد براساس چشم‌انداز توسعه پايدار بخش انرژی ماموريت و اهداف فعاليت خود را تعريف نموده است و تحقق اهداف را از طريق برنامه‌های عملياتی پيگيری می‌کند.

سبوحی گفت: شناسایی اسناد بالادستی، بررسی حجم و وزن بخش های مختلف سیستم انرژِی، شناسایی روش های توسعه فناوری، شناسایی فناوری و سر فصل های تحقیقاتی مورد نیاز و اولویت بندی فناوری ها و عناوین فعالیت های تحقیقاتی را از مراحل کار تدوین سند ملی بهینه سازی انرژی و محیط زیست است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار