یک نشریه آمریکایی ریشه مشکلات آمریکا را تسلط افراد متوهم و مغرور بر سیاست خارجی این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» در مقاله‌ای به رویکرد آمریکایی‌ها در سیاست خارجی پرداخته و ریشه مشکلات این روزهای واشنگتن و ایجاد هرج و مرج بی‌انتها در خاورمیانه را «غرور بیش از حد» دولتمردان این کشور دانسته است.

نشنال اینترست ابراز امیدواری کرده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کند و مغروران را از کاخ سفید و وزارت خارجه کشورش بیرون بریزد و طرحی نو دربیاندازد.

در میان مقامات آمریکایی این اطمینان وجود دارد که رویکرد تهاجمی در خارج از کشور می‌تواند آمریکا را ایمن‌تر کند و ارزش‌ها و قدرت این کشور را در جهان بسط دهد.

تفکر این است که ارتش آمریکا می‌تواند اهداف تعیین‌شده را به صورتی موثر نابود کند و دیکتاتورها را از قدرت خلع کند. ولی همین مقامات برای پاسخ به این سوال که «بعدش چه می‌شود؟» با مشکل روبرو خواهند شد.

متأسفانه مشکل ریشه‌ای است و حل آن هم خود، مشکلی دیگر است. اگر آمریکا می‌خواهد روزی دست از ارتکاب اشتباهاتی که ریشه در غرورش دارد، بردارد، باید ذهنیتی جدید در قبال سیاست خارجی در واشنگتن ایجاد شود. باید دیدگاهی واقع‌گرایانه‌تر نسبت به محدودیت‌های قدرت و دانش آمریکا اتخاذ کنند.

اولین گام در این مسیر می‌تواند روی کردن به سمت طیف جدیدی از متفکرین باشد یعنی روی گرداندن از کسانی که در 25 سال اخیر، بر عرصه سیاست‌گذاری سایه انداخته‌اند.

در این راستا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب باید آنچه را چند ماه پیش گفت، به یاد آورد. ترامپ گفته بود:‌ «به دنبال متخصصین با استعداد با ایده‌های عملیاتی و رویکردهایی جدید باشید.

این بهتر است از اینکه دور و بر خودم را با آنهایی پر کنم که رزومه عالی دارند ولی در عمل، مسئول سال‌های طولانی سیاست‌های شکست‌خورده و شکست‌های پی در پی در میدان جنگ هستند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار