شریک تجاری "دونالد ترامپ" برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی در سال 2019 ابراز تمایل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "هری تانوئه"، میلیاردر اهل اندونزی و از دوستان نزدیک "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، مایل است بخت خود را برای ریاست جمهوری کشورش امتحان کند.

ابراز تمایل شریک ترامپ برای ریاست جمهوری در اندونزی+ عکس

"تانوئه" که در ساخت دو هتل ترامپ در بالی نیز مشارکت داشته است در مصاحبه با یک رسانه استرالیایی اظهار داشت: اگر فرد مناسبی وجود نداشته باشد تا بتواند به مشکلات کشور سر و سامان دهد، در آن صورت برای انتخابات ریاست جمهوری 2019 در اندونزی اعلام کاندیداتوری خواهم کرد. این کار را برای خودم انجام نمی‌دهم، بلکه هدفم کمک به کشور است.

به گفته "تانوئه" جمعیت 260 میلیون نفری اندونزی به یک رئیس دولت مقتدر نیاز دارد تا مشکلات کشور را برطرف کند.

برخلاف ترامپ که تا پیش از ریاست جمهوری هیچ تجربه‌ای در امور سیاسی نداشت، "تانوئه" سابقه قابل توجهی در فعالیت‌های سیاسی دارد. وی در سال 2014 یکی از گزینه‌های معاونت ریاست جمهوری بود و از آن زمان حزب سیاسی خود را به نام "اندونزی متحد" تاسیس کرد.

زمانیکه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسید، شاخص سهام کمپانی "تانوئه" به نام "ام ان سی گروپ" رشد چشمگیری یافت. "تانوئه" یکی از منتقدان حزب حاکم در اندونزی است و مخالفت‌های او با سیاست‌های دولت موجب افزایش محبوبیت وی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار