کرمانشاه؛

121 واحد گلخانه در کرمانشاه وجود دارد

در حال حاضر 38 و 9 دهم هکتار گلخانه در قالب 121 واحد گلخانه در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر 38 و 9 دهم هکتار گلخانه در قالب 121 واحد گلخانه در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 104 واحد تولید سبزی و سیفی و 17 واحد نیز تولید گل شاخه بریده وجود دارد.

وی از توسعه گلخانه‌ای در سطح 50 هکتار تا سال 96 خبر داد و تصریح نمود: در این خصوص ستاد گلخانه تشکیل شده که با حضور فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها و امور آب مکاتبات لازم صورت گرفته است.

زارعی اضافه کرد: در حال حاضر 2 شهرک گلخانه‌ای در اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب داریم که از سال آینده شروع بکار خواهند نمود.

زارعی برنامه توسعه گلخانه‌های استان را انقلابی در تولید محصولات خارج از فصل استان دانست که این تولیدات گلخانه‌ای 10 برابر کمتر از تولید فضای باز آب نیاز داشته و تولیدات آن نیز چندین برابر می‌باشد .

زارعی با بیان اینکه حدود 4 و 4 دهم درصد کل گیاهان دارویی کشور در استان کرمانشاه تولید می شود به ظرفیت بالای استان در تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان 1833 هکتار بوده که عمدتا به صورت خودرو و بومی بوده و بیشترین گیاهان دارویی شامل گشنیز، آویشن، بادرنجوبه و... می باشد که در آویشن به کشت زراعی رسیده‌ایم و تولید آن در استان 4هزار و 607 تن است.

وی افزود: سطح بوستان های گل محمدی استان 210 هکتار با تولید 485 تن می باشد که بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان‌های هرسین، صحنه و کرمانشاه بوده که به مصرف داخلی رسیده و مازاد تولید نیز به سایر استان ها ارسال می گردد.

زارعی اکثر محصولات باغی استان را در حد ارگانیک دانست و خاطرنشان کرد: محصولاتی نظیر انار ، گردو و بادام دیم استان ویژگی ارگانیک را دارند.

وی در پایان گفت: متقاضیانی که ایده‌های نو و طرح‌های اشتغال زای باغبانی داشته باشند مورد حمایت بخش کشاورزی قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، وضعیت ، مربی ، مجموعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.