بانک در هفته ای که گذشت؛

از افزایش قیمت مسکن تا شکست طرح کارت اعتباری خرید کالا

تغییر و تحولات بازار ارز، مسکن، بورس همچنین افزایش نرخ تورم از مهمترین اخبار حوزه بانک در هفته گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از مهمترین اخبار حوزه بانکی که در هفته‌‌ی گذشته رخ داد می‌توان به اعلام شرايط استفاده از تسهیلات ساخت بدون سپرده برای انبوه سازان اشاره کرد که طبق آن سازنده های واجد شرایط دریافت وام ساخت بدون سپرده بانک مسکن ، متناسب با حجم پروژه، می توانند از دوره های زمانی مختلف برای اخذ تسهیلات مشارکت، استفاده کنند.

طی این هفته بانک ها به عنوان ارائه دهنده و تامین کننده ارز و خدمات ارزی به فعالان اقتصادی معرفی شدند که پس از اعلام مجوّز خرید و فروش ارز با نرخ بازار، سازوکار لازم برای اجرایی کردن دستورالعمل و ضوابط اجرایی خرید و فروش ارز به نرخ بازار فراهم شده است؛ همچنین بانک مرکزی برای جلوگیری از هرگونه فعالیت سودجویانه در بازار ارز، اسامی فروشندگان عمده را به سازمان امور مالیاتی و صرافان متخلف را نیروی انتظامی ارسال می کند.

همچنین  طی این هفته مسئولان بانک مرکزی علت اصلی نوسانات نرخ ارز، چرایی شکست طرح کارت های اعتباری و  افزایش نرخ تورم آذرماه را  در این هفته اعلام کردند.

از دیگراخبار مهم این هفته می توان به اعلام آخرین مهلت اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد که معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی آن را  15 دیماه برای دوره سه ماهه پاییز 95 اعلام کرد.

شایان ذکر است بررسی جزئیات سرمایه گذاری در بورس و چالش های فعلی نیز از گزارشات مهم گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بوده است.

انبوه سازان به عنوان سازنده های واجد شرایط دریافت وام ساخت بدون سپرده بانک مسکن ، متناسب با حجم پروژه، می توانند از دوره های زمانی مختلف برای اخذ تسهیلات مشارکت، استفاده کنند.
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل

در پی اعلام «مجوّز خرید و فروش ارز با نرخ بازار»، سازوکار لازم برای اجرایی کردن «دستورالعمل و ضوابط اجرایی خرید و فروش ارز به نرخ بازار» فراهم و آمادگی ارائه خدمات ارزی با نرخ بازار توسط بانك ها ايجاد شده است.
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل
نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذر‌ماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذر‌ماه 1394 معادل 8.6 درصد است.

جلسه هم اندیشی رئیس‌کل و اعضای هیات عامل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها با محوریت مسایل عمده بانکی و اقتصادی کشور امروز، 4 دی ماه در محل بانک مرکزی برگزار شد.

تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل

یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش نرخ تورم و عدم کنترل بازار ارز موجب کاهش پول ملی شده و حذف صفرکمکی به تقویت آن نمی کند

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: 15 دیماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه پاییز 95 است.
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل

شاخص بهای تولیدکننده در آذر ماه 1395 به عدد 231.1 رسيد که نسبت به ماه قبل 2 درصد افزایش یافته است.


تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه سال 1395، به 11.8 هزار واحد مسکونی رسيد که در مقايسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 5.1 و 5.9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : لزوم اصلاحات و احیای دوباره اساس نامه صندوق اندوخته ازدواج به عنوان مهم ترین سیاست های کلان برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

یک کارشناس اقتصادی معتقد است:‌ بازگشایی نماد بانکی ها بیشترین زیان را شامل حال سهامداران خرد خواهد کرد.
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل

طبق اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری دتابستان سال 95 به 12.7 درصد رسیده است

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: این تغییر واحد صرفا یک تغییر اسمی است و حذف صفر در این مرحله مطرح نیست
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: بانك مركزی در چارچوب نظام ارزی شناور مدیریت شده توانست فاصله بین نرخ ارز بازار آزاد و بین بانكی را از 112 درصد در سال 1391 به 13 درصد در سال 1395 برساند
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل
شاخص بازار بورس تهران طی دو هفته اخیر روند نزولی گرفته و سهامداران در این شرایط تمایل چندانی برای انجام معاملات ندارند

از 9101 میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در 10 ماه سال جاری، 7837 میلیارد ریال به صورت بلوکی، 1180 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 83 میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای از بانک‌ها و موسسات اعتباری خواست صورت‌های مالی سال جاری خود را مطابق با نمونه ابلاغی بهمن ماه 1394 بانک مرکزی، تدوین و ارائه کنند.

بانک مرکزی در راستای برخورد با فعالیت های سوداگرانه بازار ارز، اسامی اشخاصی که مبادرت به خرید و فروش عمده ارز می‌کنند را به منظور بررسی به سازمان امور مالیاتی و همچنین اسامی صرافی های متخلف را به نیروی انتظامی ارسال می کند.
تاپ 6 جمعه /بسته بورس بانک بیمه در حال تکمیل


انتهای پیام/


برچسب ها: اقتصادی ، بسته ، بانک ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار