سفیر روسیه در ترکیه روز دوشنبه در جریان سخنرانی در یک مرکز هنری به دست یک پلیس ضد شورش ترک به قتل رسید.

چرا عامل ترور سفیر روسیه را زنده دستگیر نکردند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیسپان تی وی، بر اساس نتایج اولیه تحقیقات مشترک کارشناسان روس و ترک درباره علت اینکه چرا پلیس ترکیه عامل ترور سفیر روسیه در این کشور را زنده دستگیر نکرد حاکی از آن است که قاتل، پیش از آن که از پا درآید، به سه نفر دیگر نیز تیر اندازی و آنها را مجروح کرده بود.

منبع خبری ترک می افزاید: قاتل فریاد می زد نمی توانید مرا زنده دستگیر کنید. نیروهای پلیس به پاهای او تیراندازی کردند اما وی همچنان در حالی که خودش را بر روی زمین می کشید به تیراندازی ادامه می داد.

سفیر روسیه در ترکیه روز دوشنبه در جریان سخنرانی در یک مرکز هنری به دست یک پلیس ضد شورش ترک به قتل رسید. یک روز بعد، ائتلاف تروریستی جیش الفتح مسئولیت این حمله  را به عهده گرفت.

به گفته روزنامه حریت ترکیه، قاتل به مدت دو سال و نیم عضو پلیس ضد شورش این کشور بوده است و به طور دقیق، از زمان کودتای ماه ژوئیه، هشت بار از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، محافظت کرده بود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با مطبوعات با دفاع از عملکرد نیروهای پلیس اعلام کرد: گمانه زنی هایی درباره اینکه چرا (قاتل سفیر) زنده دستگیر نشد وجود دارد(...) یک مامور دیده است که حرکات دست این تروریست مشکوک است و فکر کرد که می خواهد بمبی در بیاورد و به همین دلیل به او شلیک کرد.

پس از این حادثه، هم اردوغان و هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کردند که ترور سفیر روسیه در ترکیه اقدامی تحریک آمیز از سوی کسانی بوده است که به دنبال تخریب روابط میان این دو کشور هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار