عضو شورای شهر تهران در مورد واردات و شماره گذاری 430 هزار موتورسیکلت کاربراتوری گفت: پشت پرده این شماره گذاری، رانت صدها میلیاردی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی عضو شورای شهر تهران در سیصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: بی تردید پلیس در تهران مظلوم واقع شده، چرا که معابر تهران ظرفیت تردد این حجم از خودروها را ندارد، با این نوع مدیریت قطعا پلیس در معضل ترافیک تهران ذوب خواهد شد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اینکه در اعمال محدودیت‌ها نگاه زیست محیطی وجود داشته و نه نگاه ترافیکی، باید به این نکته اشاره کنیم که طرح جامع شهر تهران پیاده محور بوده و اما طرح تفصیلی خودرو محور بوده است، قطعا اگر به دنبال کمک به پلیس و مردم هستیم باید به توسعه مترو در کلانشهر تهران کمک کنیم.

وی تأکید کرد: تا هنگامی که مسئله مترو حل نشود، امکانی برای برخورد و مقابله با مشکلات و معضلات شهر تهران وجود ندارد، امروز باید به این نکته توجه کنیم که پشت پرده موتورسیکلت‌های کاربراتوری رانت بیداد می‌کند و تا زمانی که این رانت وجود دارد این مشکلات حل نخواهد شد، افرادی این موتورها را وارد می‌کنند که چند نفر نیز بیشتر نیستند، اما 10 میلیون تهرانی آلودگی ناشی از این موتورها را استشمام می‌کنند.

حقانی با اشاره به زمزمه‌هایی برای شماره گذاری مجدد حدود 500 هزار موتورسیکلت‌ کاربراتوری دیگر گفت: پلیس اجرای قانون می‌کند و اگر تا 100 سال دیگر هم اجازه شماره گذاری داده شود و تبصره‌ای در این خصوص گذاشته شود، پلیس باید اجرای قانون کند، اگر تا پایان سال این 500 هزار موتورسیکلت اجازه شماره گذاری داشته باشند، قطعا مشکلات ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در انتهای تذکر خود در خصوص رسیدن تله‌کابین توچال به استانداردهای لازم گفت: در حال حاضر تله‌کابین توچال که بنده زمانی در خصوص استانداردهای آن انتقاد داشتم، امروز همه این استانداردها را رعایت کرده و مجوز لازم را نیز اخذ کرده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه صحبت‌های حقانی در خصوص تله‌کابین تهران گفت: مجوز اخذ شده، فقط درختان را نیز قطع کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار