رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از برگزاری جلسه کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران درخصوص موضوع ساماندهی اراضی کن در آینده ای نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به جلسه مشترکی که توسط کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون عمران شورای شهر تهران به منظور بررسی موضوع ساماندهی اراضی و باغات کن برگزار شد، اظهار داشت: پیوست های مطالعاتی مربوط به ساماندهی اراضی محدوده کن شامل اراضی کشت اجباری ، باغات و بارگزاری در این محدوده، طی سلسله جلسات کارشناسی در حال نهایی شدن است.

وی افزود: کمیسیون های شهرسازی و عمران طی جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان شهرداری تهران و مشاور طرح تفصیلی شهر تهران، بررسی نهایی آن را در دستور جلسه روز سه شنبه کمیسیون های مذکور قرار دادند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهر تهران ادامه داد: این جلسه در راستای دغدغه های اهالی روستای کن انجام پذیرفت تا دغدغه ها و نظرات تمامی ذینفعان در فرآیند تصویب طرح تفصیلی نهایی، لحاظ شده و موجبات تحقق پذیری مفاد طرح تدوین شده را ایجاد کند.

سالاری تصریح کرد: در محدوده اراضی کن مشکلات فراوانی از جمله بروز و ظهور آسیب های اجتماعی ،شکل گیری مشاغل نامتجانس و عدم وجود انگیزه برای احیای باغات و همچنین عدم توجه به ساکنین محدوده اراضی کن را داریم، کمیسیون شهرسازی طی دو سال گذشته جلسات متعددی را در این خصوص با حضور مسئولان مربوطه برگزار نموده و جلسه دیروز کمیسیون های شهرسازی و عمران نیز در ادامه جلسات گذشته و در  جهت کارشناسی نهایی به منظور برآورده کردن مطالبات به حق اهالی کن برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مدل مشارکت دهی تمامی ذینفعان در فرآیند ساماندهی اراضی و باغات محدوده کن نقطه قوت طرح مورد بررسی است، گفت: در این طرح شهرداری مکلف شده با محوریت مشارکت دهی صاحبان اراضی و باغات نسبت به ایجاد تمامی زیر ساخت های لازم اعم از شبکه های کوچه باغ ها ، روشنایی و شبکه های آبیاری اقدام نماید و با کمترین بارگزاری در محدوده اراضی و باغات این محدوده نسبت به ارتقای کیفیت محیطی و زندگی اقدامات لازم را انجام دهد.

سالاری در پایان اعلام کرد: به زودی موضوع ساماندهی اراضی کن در جلسه کمیسیون ماده 5 شهرداری مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار