رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گفت: به همت خیرین کلاس های درس دو نوبته 40 درصد کاهش یافته و برای بهبود وضعیت مدارس در انتظار تصمیم مجلس هستیم.


کاهش 40 درصدی کلاس های دونوبته در سایه فعالیت های خیرین/گره های نوسازی و تجهیز مدارس در انتظار نمایندگان
رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گفت: به همت خیرین کلاس های درس دو نوبته 40 درصد کاهش یافته و برای بهبود وضعیت مدارس در انتظار تصمیم مجلس هستیم.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین جشنواره خیرین مدارس ساز اهر با حضور مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از خیرین مدرسه ساز اهر مقیم تهران امشب در مجمع خیرین مدرسه ساز تهران برگزار شد.

در این مراسم رییسی با بیان اینکه خیرین توفیق کمک به مردم را کسب کردند،گفت: افراد بسیاری هستند که با وجود تمکن مالی توفیق خدمت در راه خدا و کمک به مردم را ندارند.

وی ادامه داد: کمک های خیرین به آموزش و پرورش روز به روز و باوجود  تنگناهای اقتصادی که در کشور وجود دارد،افزایش یافته و امسال 840 میلیاردتومان کمک خیرین را شاهد بودیم.

رییسی عنوان کرد: 30 درصد مدارس کشور که امسال تحویل آموزش و پرورش شده متعلق به خیرین بوده که رشدی یک و نیم را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه با حضور ملت ایران،هیچ گزندی به کشور وارد نمی شود،اظهار داشت: اگر  خیرین نبودند تعداد مدارس دونوبته کشور چهار برابر وضعیت حاضر بود.

وی ادامه داد: اکنون 10 درصد مدارس کشور دونوبته هستند و در شرایط عدم فعالیت خیرین این رقم به 40 درصد می رسید.

رییسی عنوان کرد:  100 هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده که جمعیتی قریب به دو و نیم میلیون دانش آموز را به خود اختصاص می دهد و در میان خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی جز سرآمدان این فعالیت ها به شمار می رود.

 رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید براینکه مجلس گذشته و فعلی به سازمان نوسازی کمک کردند،بیان کرد:  اکنون دومین تصمیم مهم درمسیرتحقق قرار گرفته و آن هم اختصاص سه هزار میلیارد دلار برای تجهیز مدارس است . 

وی افزود: در مجلس هفتم تصمیم بزرگی اتخاذ شد و امیدواریم این مجلس نیز در صحن علنی تکمیل کننده آن باشد.

رییسی با بیان اینکه طی دو،سه سال اخیر خیرین در تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی کمک بسزایی داشتند،گفت: علاوه بر ساخت بنا،تجهیز مدارس نیز به کمک خیرین انجام شده است.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: در برخی مناطق به ویژه مناطق محروم مدارس شبانه روزی وجود دارند که نیاز به توجه بیشتری داشته و از حمایت های خیرین در این زمینه استقبال کرده و آن را ارج می نهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به فعالیت های پدر مدرسه سازی ایران "دکتر حافظی" اشاره داشت و گفت: وی 18 سال از عمر خود را صرف مدرسه سازی کرده و به طور متوسط روزانه هفت کلاس درس با تلاش های وی ساخته شده است.

رییسی افزود: امیدوارم ایشان هرچه زودتر و با سلامتی کامل پس از مدتی بیماری به جامعه خیرین بازگردند.

وی یادآور شد: از همه شهرستان هایی که امکان فعالیت در حوزه مدرسه سازی دارند،استقبال می کنیم و امید داریم تا با همت نمایندگان مجلس مدارس کشور در حد نام جمهوری اسلامی ظاهر شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار