رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: یکی از علت‌های اصلی تولیدات فرهنگی نا مناسب نا به سامانی کنکور بوده که باید آن را برطرف کرد.

نا‌به‌سامانی کنکور علت اصلی تولیدات فرهنگی نامناسببه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛آئین تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد  محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه یکی از علل اصلی تولیدات فرهنگی نا مناسب کنکور است، اظهار داشت: باید نا با سامانی که حاصل از وجود کنکور در نظام آموزشی تحمیل شده برطرف شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که طناب کنکور پاره نشود و دانش آموزان را متناسب با استعداد و توسعه متوازن همراه کنیم این معضل همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

محمدیان با بیان اینکه توجه به علاقه، رغبت، نیازهای توسعه متوازن و بازار کار برای دانش آموزان ضرورت دارد، عنوان کرد: دانش آموزان حقوقی دارند که باید مورد توجه ناشران و مولفان قرار گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: یکی از این حقوق تولید آثار مناسب برای آنهاست که باید  این حق را به درستی شناخته و ادا کنیم در واقع حق دانش آموز نباید به دلیل حساب و کتاب‌های مالیاتی پایمال شود.

وی با بیان اینکه  باید در حوزه نشر باید بهترین‌ها را فراهم کنیم، ادامه داد: سند تحول بنیادی به عنوان  یک میثاق برای چشم انداز 1404 در نظر گرفته شده است و باید کاری کرد تا این حوزه تولید می‌شود تسهیل کننده کتاب‌های درسی باشد.

محمدیان اظهار داشت: در غیر  این صورت آسیب‌های جدی به نظام آموزشی وارد می‌شود و نوعی اختلال در برنامه درسی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: آموزش و پرورش با هزینه مردم اداره می‌شود بنابراین نباید به خود اجازه دهیم برای حفظ منابع و هزینه‌های مادی و معنوی بدون اثر مثبت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه همیشه از حافظه مداری گلایه می‌کنیم، گفت: اما از آن طرف کارهای انجام می‌دهیم که ضد نقض های خودمان را نشان می‌دهد بنابراین باید فضای کاری خودمان را صیانت کنیم.

وی عنوان کرد: از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد تولید آثاری است که نه تنها مخاطب آن دانش آموزان بلکه باید معلمان هم مورد توجه قرار دهیم و مبتنی بر نیازهای آنان نیز برنامه‌های آموزشی ارائه شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: بنا بر قولی که سال گذشته داده بودیم وزارت آموزش و پرورش کتاب خانه‌های مدارس را بر اساس کتاب‌های منتخب این جشنواره تجهیز می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار