معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزایش میزان عملکرد محصولات کشاورزی را نیازمند برنامه‌ریزی دانست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزایش میزان عملکرد محصولات کشاورزی را نیازمند برنامه‌ریزی دانست

علی چاله چاله گفت:با افزایش عملکرد در واحد سطح حتی به شکل محدود شاهد افزایش میزان تولیدات کشاورزی استان به میزان چشمگیر خواهیم بود.

وی گفت: اگر چه استان کرمانشاه از نظر عملکرد در واحد سطح در تعداد زیادی از محصولات کشاورزی رتبه‌های خوبی را در کشور دارد، اما برنامه‌ریزی در زمینه افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در واحد سطح خواهد توانست نقش مهمی در افزایش میزان تولیدات استان داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: افزایش ضریب مکانیزاسیون، افزایش راندمان آب، آموزش کشاورزان، تامین به موقع نهاده‌ها و استفاده به موقع و درست از بذور اصلاح شده از مواردی است که می تواند به افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در استان کمک کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه غالب بودن کشت دیم‌ در استان کرمانشاه را یکی از دلایل اصلی پایین بودن نسبی میزان عملکرد بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار کرد: از مجموع 906 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمانشاه تنها 235 هزار هکتار آن آبی بوده و مابقی دیم هستند که این موضوع و پایین بودن میزان تولیدات در زراعت دیم به نسبت آبی، نقش زیادی در پایین بودن مجموع تولیدات زراعی استان خواهد داشت.

چاله‌چاله سپس اشاره‌ای هم به تولیدات زراعی استان داشت و با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر سطح و تولید زراعت گندم در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد، گفت: این استان از نظر سطح زیر کشت و تولید جو نیز رتبه دوم کشور را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه همچنین از نظر سطح زیر کشت و تولید نخود رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

به گفته چاله چاله استان کرمانشاه از نظر سطح و تولید ذرت رتبه دوم کشوری را دارد، ضمن اینکه در تولید دانه‌های روغنی نیز رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.