رشت؛

اطلاعیه شرکت گاز درخصوص بهای مصرف گاز خانگی

شرکت گاز گیلان درخصوص بهای مصرف گاز خانگی اطلاعیه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: برای شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم استان در خصوص محاسبه گاز بها و عوامل تشكيل دهنده صورتحساب گاز، نكات زیر را برای تنوير افكار عمومی به اطلاع رساند.

جمشید ظهیری افزود: براساس دستورالعمل شركت ملی گاز ايران، برای محاسبه گاز بها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسيم می شود كه فصل سرد از تاريخ اول آذر ماه تا پايان اسفندماه و ما بقی سال به عنوان فصل گرم تعريف می شود.

وی گفت: مبلغ گازبها در فصل گرم بصورت نرخ ثابت به قيمت 1500 ريال به ازای هر متر مكعب گاز مصرفي است و مبلغ گازبها در فصل سرد بصورت پلكانی و با در نظر گرفتن سطوح اقليم بندی مربوطه از نظر آب و هوا محاسبه می شود.

از آنجائيكه در فصل سرد مصرف گاز بيشتر می شود برای رفاه حال مشتركين نرخ پايه گاز به حداقل 441 ريال است كه متناسب با نوع اقليم و ميزان مصرف تا ميزان 4830 ريال در نوسان است،

بنابراین هر اندازه مشترك كمتر و بهينه تر مصرف نمايد مشمول پرداخت قيمت گاز كمتر و در صورت مصرف بيشتر و با قرار گرفتن در پله هاي بالاتر مشمول پرداخت گازبهای بيشتر به صورت پلكانی در فصل سرد می شود.

استان گيلان به لحاظ اقليم بندی به سه اقليم، اقليم 1 ( بره سر) ، اقليم 2 (پره سر، شاندرمن، لوشان، ليسار جيرنده و ديلمان) و اقليم 3 ( رشت، شفت، فومن، انزلی، رودبار، رودسر، آستانه، رضوانشهر، صومعه سرا، لنگرود، لاهيجان، آستارا، سياهكل، ماسال، املش و تالش) تقسيم می شود كه اين اقليم بندی توسط شركت ملی گاز ايران با همكاری سازمان هواشناسی تنظيم می شود و در اختيار شركت های گاز استانی نمی باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار