سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از الزامات رشد اقتصادی 8 درصدی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

الزامات رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه ششم توسعه تعیین شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در حاشیه جلسه علنی امروز و طی یک نشست خبری آخرین مصوبات کمیسیون متبوع خود را که به الزامات رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه ششم اشاره داشت، تشریح کرد.

وی با اشاره به الزامات رشد 8 درصدی در برنامه ششم افزود: بر این اساس کمیسیون تلفیق مصوب کرد که  20 الی 22 درصد از منابع مالی کشور از خارج از کشور و به شکل فایناس و یا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تامین شود که مجموعا این منابع باید به 43 میلیارد دلار برسد.

خدابخشی با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق درباره الزامات رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه ششم توسعه گفت: یکی دیگر از الزامات مذکور بهبود فضای کسب و کار بود که کمیسیون مصوب کرد که دولت هر ساله رتبه ایران در شاخص کسب و کار را ده پله ارتقاء دهد، همچنین علاوه بر بهبود فضای کسب و کار اصلاح الگوی پرداخت را مد نظر قرار دهد که در این رابطه دولت ملزم شد تا پایان برنامه ششم حداقل پنجاه درصد نظام پرداخت را بر مبنای کارایی و اثربخشی تنظیم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تقویت و آموزش‌های مهارتی یکی از الزامات برای رسیدن به رشد 8 درصدی است، گفت: این موضوع در کمیسیون در قالب 14 بند آورده شد که پس از آن مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

خدابخشی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید همراه با اشتغال باشد، گفت: در این رابطه پیشنهاداتی در کمیسیون وجود دارد که یکی از ان پیشنهادات کاهش نرخ بیکاری از 11 به 7 درصد است که در روزهای آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در ادامه با اشاره به مصوبه مدیریت‌ بدیهی‌های دولت در کمیسیون متبوع خود گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون بدهی‌های دولت و شرکت های دولتی به GDP نباید بیشتر از 40 درصد باشد که اگر طی شرایطی خاص این رقم به 45 درصد افزایش پیدا کند باید با تایید وزیر امور اقتصادی همراه شود.

خدابخشی در پایان با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون متبوع خود بیان داشت: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون بیمه مرکزی مکلف شد تا در زمینه کسب و کار ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهد تا فاصله ما با متوسط جهانی در این زمینه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار