در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

انتقاد تابش به مصوبه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۶

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، به مصوبه امروز افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده انتقاد کرد.

"محمدرضا تابش" نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبات امروز جلسه این کمیسیون گفت: طی این جلسه به دولت اجازه داده شد تا قیمت آب،گاز و حامل‌های انرژی را در سال 96 افزایش دهد و منابع حاصل را در اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، پرداخت یارانه نقدی، حمایت از صادرات غیرنفتی، کاهش آلودگی هوا و ... صرف کند.

تابش ادامه داد: بر اساس گواهی عملکردها طی سال 94 درآمد حاصله از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی جمعاً سی و دو هزار و ششصد میلیارد تومان برآورد شده است و  از محل  پالایش و پخش هم به میزان 22/4 هزار میلیارد، گاز 8 هزار میلیارد و برق 2/2 هزار میلیارد است.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: امسال درآمد وصولی برق را برای کمک به اجرای طرح‌های این حوزه به وزارت نیرو بازگردانده می‌شود لذا پیش‌بینی می‌شود درآمدهای امسال به بیست و نه هزار و دویست میلیارد تومان محدود شود‌.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به هزینه‌ها نیز عنوان داشت: تنها برای پرداخت همین مبلغ یارانه به یارانه‌بگیران در سال 96 به 41 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که یعنی حدود 12 هزار میلیارد تومان اضافه‌تر از عواید حاصله خواهد بود.

وی در مورد وضعیت پیش آمده طبق این آمارها گفت: دولت با کمک‌های اعطایی، سقف درآمدها را به 48 هزار میلیارد تومان خواهد رساند. 

تابش تأکید کرد: با این اتفاق، اگر 41 هزار میلیارد یارانه نقدی را کم کنیم، 7 هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند که باید مجموعاً به بخش سلامت، جایزه صادراتی، تقویت حمل و نقل و بهسازی ناوگان فرسوده اختصاص یابد.

نماینده مردم اردکان همچنین در پایان، با جمع‌بندی این آمارها با کنایه این سوال را مطرح کرد: واقعاً شیپور را از سر گشادش نمی‌زنیم؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار