خداحافظی پاروزن روئینگی ملی پوش

"عاقل حبیبیان" ملی پوش جوان روئینگی کشورمان برای همیشه از دنیای قهرمانی خداحافظی می کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسابقات بین‌المللی روئینگ در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود که هر یک به دو قسمت سبک‌وزن و سنگین‌وزن تقسیم می‌شود.

 ماده‌های مختلفی از این رشته به صورت تک‌نفره، ۲نفره، ۴نفره و ۸نفره و به دو شیوهٔ  با سکان‌دار و بدون سکان‌دار برگزار می‌شود.

تمام مسابقات قهرمانی جهان، المپیک و بیشتر مسابقات مهم دیگر در مسافت ثابت ۲۰۰۰ متر برگزار می‌شود.

از همین رو پاروزنی یک ورزش استقامتی به شمار می‌رود که سطح بالای آمادگی جسمانی در آن اهمیت محوری دارد. مسابقات قهرمانی جهان این ورزش در ۲۲ ماده و المپیک در ۱۴ ماده برگزار می‌شود.
 
در این خصوص با "عاقل حبیبیان" یکی از جوانان ملی پوش  رشته روئینگ قایقرانی به صحبت نشستیم تا وی از شرایط و اهدافش بگوید.

**رشته روئینگ ماندگارم کرد 

عاقل حبیبیان در خصوص اینکه از چه سالی فعالیتش در روئینگ را آغاز کرده، گفت: ابتدا در رشته کونگ فو فعالیت می کردم اما حدود 10 سال است که وارد رشته روئینگ شدم و در همین رشته ماندگار شدم و حتی زمانی که اردوهای تیم ملی آغاز نشده است، هفته ای سه مرتبه به سد حسن لو می روم و تمرینات پارو کشی را انجام می دهم همچنین تمرینات ارگومتر و بدنسازی راهم دنبال می کنم. 
 
**پس از جاکارتا ازدواج می کنم 

حبیبیان در خصوص وضعیت تاهلش خاطر نشان کرد: علی رغم اصرار 4 ساله خانواده هنوز ازدواج نکرده ام اما پس از رقابت در بازی های آسیایی جاکارتا - 2018 که 1 سال و 6 ماه  به آغاز آن زمان مانده است، به این امر مهم رسیدگی خواهم کرد زیرا مادرم برایم افراد خوبی را در نظر می گیرد  و من وقت ندارم به خواستگاری بروم. 
 
**حاصل تلاشم کسب 2 مدال طلای آسیایی بوده است

وی در خصوص مدال هایی که تا به حال کسب کرده، توضیح داد: مدال های کشوری زیادی کسب کردم که آمارش در ذهنم نیست اما مدال هایی که در مسابقات آسیایی به دست آوردم شامل 2 مدال طلا و یک مدال نقره است.البته تمرینات  امسال و سال آینده هم برای کسب مدال طلا است که اگر موفق به کسب آن شوم  مدال های طلای من به جمع 4 می رسداما پس از آن هم ترجیح می دهم به دور از ورزش  زندگی شخصی ام را دنبال کنم از دنیای ورزش خداحافظی کنم.
 
وی در خصوص اینکه هزینه های زندگی اش را چه کسی بر عهده دارد عنوان کرد: در مسابقات اینچئون که حضور داشتم پدر فوت کرد و در حال حاضر مادرم مانند مرد اداره تمام امور خانه را بر عهده دارد.
 
**محس شادی قصد بازگشت دارد 

حبیبیان در خصوص قرار فدراسیون مبنی بر در اختیار گرفتن یک مربی خارجی گفت: ضمن صحبت با محسن شادی متوجه شدم که وی قصد بازگشت به ورزش را دارد تا به عنوان ورزشکار قایقرانی تمرینات را دنبال کند . گمان می کنم استارت وی برای فدراسیون و هوادارانش خبر خوبی است.
 
** متاسفانه بدون پیشرفت سر جای خود ایستاده ایم 

وی در ادامه ابراز کرد: روئینگ ایران در آسیا جایگاه خوبی دارد اما رقبای ما از کشورهای ازبکستان،عراق و هنگ کنگ که در جایگاه  دوازدهم جدول رده بندی قرار داشتند هم اکنون در جایگاه دوم و سوم هستند و این در حالی است که با وجود اینکه در رشته روئینگ عملکرد مطلوبی داریم متاسفانه همچنان سر جای خود همچنان ایستاده ایم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار