مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از احداث اولین پارک آبی جنوب کشور در یاسوج خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در تور یک روزه گردشگری از پروژه‌های گردشگری شهرستان بویراحمد بازدید کردند.

اردوگاه تفریحی گردشگری خهکلون نخستین پروژه‌ گردشگری مورد بازدید اصحاب رسانه بود که مکان تفریحی خهکلون در جاده قدیم یاسوج- شیراز قرار دارد و مکان‌های تفریحی و دیدنی ماه پرویز، جاده قلات و وزک در مجاورت این مکان قرار دارد.

محمود باقری مدیرکل گردشگری استان گفت: اردوگاه تفریحی در 6 هکتار احداث شده است.

وی تصریح کرد: آلاچیق، سرویس بهداشتی و تأسیسات برق و دیوارکشی این مکان انجام شده که طبق ماده 88 مکان‌های گردشگری باید به بخش خصوصی واگذار شود. 

باقری خاطرنشان کرد: تاکنون 350 میلیون تومان برای این مکان هزینه شده و امسال هم مبلغ 60 میلیون تومان اعتبار استانی طرح مصوب شده است و از اعتبارات ملی و استانی به این پروژه تزریق می‌شود.

هتل 4 ستاره و پارک آبی دیگر پروژه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت پروژه‌ای که در سفر حسن روحانی در مرداد ماه سال جاری کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر دارای پیشرفت 30 درصدی است.

این هتل در زیربنای 15 هزار متر مربع کلنگ‌زنی شده که هتل 4 ستاره در 6 هزار و 700 متر مربع احداث و دارای 72 اتاق و 2 رستوران و تالار پذیرایی است.

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولین پارک آبی جنوب کشور با مشارکت بانک گردشگری و صندوق توسعه ملی احداث می‌شود، گفت: این فضا در 5 هزار متر مربع احداث می‌شود.

باقری بیان کرد: این پروژه به 25 میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز دارد که تاکنون 11/5 میلیارد به این پروژه اختصاص یافته است.

پیمان خضوعی مدیرعامل و بانی احداث هتل گفت: این هتل در 7 طبقه احداث می‌شود و با افتتاح هتل برای 100 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی از زحمات سید موسی خادمی استاندار استان تشکر کرد و گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای اخذ اعتبار از صندوق توسعه ملی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

موزه باستان شناسی آخرین پروژه بازدیدی حوزه بویراحمد بود که در مساحت 2 هزار و 750 متر مربع در 5 طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت و سالن اجتماعات، آزمایشگاه و کارگاه مرمت، رستوران و چاپخانه، کتابخانه احداث شده است.

باقری بیان کرد: این پروژه سال 86 شروع شده که در جلوی این ساختمان سالن آمفی تئاتر و پارکینگ احداث می‌شود.

باقری با بیان اینکه تاکنون 3 میلیارد و 870 میلیون برای احداث این موزه هزینه شده، گفت: در سفر دولت به استان 5 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مصوب شد که 3 میلیارد امسال و 2 میلیارد برای سال آینده در نظر گرفته شده است و در صورت اختصاص اعتبار این پروژه تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

باقری در پایان با بیان اینکه این موزه در حال حاضر 75 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: 8 هزار قلم شیء تاریخی در استان وجود دارد اما 300 قلم در موزه یاسوج به نمایش گذاشته شده که با افتتاح این موزه مشکل رفع می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.