مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بابایی  گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال در مقایسه با بهار به 11.6 درصد کاهش یافت که 1.1 درصد نسبت به میانگین کشور کمتر بود.

کاهش نرخ بیکاری / ایجاد بیش از 13 هزار شغل

وی افزود: نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان امسال نسبت به بهار 3 دهم درصد کاهش داشته است.

بابایی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند اعطای تسهیلات بانکی رونق تولید و فعال شدن هرچه بیشتر بنگاه های اقتصادی ، روند کاهش نرخ بیکاری در استان تداوم یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: براساس سند توسعه اشتغال ، دستگاه های اجرایی متعهد شده اند امسال با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی 20 هزار شغل ایجاد کنند.

* ایجاد بیش از 13 هزار شغل

بابایی گفت: با حمایت های دولت و تلاش دستگاه های اجرایی، از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار و 344 شغل در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اطلاعات مربوط به 12 هزار و 34  شغل دستگاه های مختلف اجرایی در سامانه ملی «رصد » ثبت شده است.

وی با رد برخی ادعاها مبنی بر بی نتیجه بودن جلسات اقتصاد مقاومتی گفت: علاوه بر این میزان شغل ،  یک هزار و 310 شغل نیز بسیج سازندگی، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها ایجاد و در سامانه رصد ثبت کرده اند.

بگفته ی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،  بیشترین آمار اشتغال  به ثبت رسیده با پنج هزار و 53 مورد مربوط به اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سپس سازمان جهاد کشاورزی با سه هزار و 438 شغل است.

بابایی افزود: 839 فقره شغل هم در سال جاری برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است و در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز شاهد ایجاد 789 شغل بوده ایم.

* قزوین و تاکستان بیشترین سهم اشتغال

وی به سهم شهرستانی اشتغال های ایجاد شده هم اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ملی رصد در قزوین چهار هزار و 75 فقره، تاکستان 2 هزار و 170 فقره، بوئین زهرا یک هزار و 833 فقره، آبیک یک هزار و 551 فقره، البرز یک هزار و 503 فقره و آوج 902 فقره شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه امکان ثبت تکراری اطلاعات مربوط به اشتغال در سامانه رصد وجود ندارد، افزود: نتایج راستی آزمایی صحت آمار مربوط به شغل های ایجاد شده در استان را  تایید می کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار