استاندار قزوین گفت : اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال معلولین از اولویت های دولت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در دیدارخود با جمعی از معلولین استان گفت : در برنامه ریزی های انجام شده با  ایجاد اشتغال پایدار برای معلولین توانمند استان فرصتی  فراهم می شود  و بخشی از تولید استان به معلولین استان اختصاص خواهد یافت .

استاندار با بیان اینکه  4/5 درصد جمعیت استان را معلولین تشکیل میدهند گفت : بهزیستی ضمن تلاش مستمر برای تسهیل و رفع مشکلات و موانع شهری و اجتماعی این افراد باید در زمینه  آگاهی و پیشگیری از معلولیت ها برنامه ریزی مدون وتلاش مضاعفی داشته باشد و از تمام ظرفیت های استان بهره گیری کند.

استاندار با اشاره به اهمیت تکریم معلولین درجامعه ،نقش دستگاه های فرهنگی را بسیار پررنگ دانست وگفت  : خود معلولین با نمایش توانمندی هایشان در معرض جامعه میتوانند درتغییر نگرش جامعه موثر باشند.

همتی همچنین به ضرورت توجه ویژه مدیریت شهری در  ایجاد  فضایی عادلانه و تسریع و تسهیل درعبور و مرور معلولین تاکید کرد.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع پاره ای از مسائل و دغدغه های معلولان باید بیش از گذشته مورد توجه باشد و از آن غفلت نکرد.

استاندار ، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با هدف ایجاد خوداتکایی و خودکفایی معلولان را از برنامه ها و سیاست های دولت بیان و آمادگی مدیریت استان را برای حمایت از اینگونه طرح ها اعلام کرد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان هم دراین دیدار مناسب سازی شهری را عمدترین مشکل معلولین در استان بیان کرد و گفت: پیش از ارائه هرگونه خدمت و ایجاد فرصت شغلی برای معلولین نیازمند زمینه سازی حضور این افراد در سطح جامعه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان برتغییرنگرش مسئولین و جامعه  درباره خواسته هاو شناخت توانمندی های معلولین تاکید کرد .

وارثی اضافه کرد :بهزیستی هم اکنون با رویکرد توانمندسازی در صدد خروج معلولین از چرخه حمایت و افزایش توانمندها و ایجاد معلولین کار آفرین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.