سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی و دفتر امور بانوان استانداری قزوین برای اشتغال زنان روستایی و عشایری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاراتن جوان ، از قزوین ؛ بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد برای اشتغال زایی با نوان و زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری  تشکل های بانوان طرح های خود را برای دریافت زمین و اشتغال زایی در آن  به امور اراضی جهاد کشاورزی استان ارائه کنند.

امضای تفاهم نامه برای اشتغال زنان روستایی

مشاور امور بانوان  سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی کشور در این نشست هدف از اجرای این طرح را توانمندی زنان بیان کرد .

فروغ السادات موسوی گفت: این طرح در برخی از استان ها مانند مازندران و کهکلویه و بویر احمد به مرحله اجرا رسیده است و در دهه فجر افتتاح می شود.

وی مهلت ارائه طرح به دفتر امور بانوان استانداری را دو سال ذکر کرد و گفت : زنان سرپرست خانوار و تشکل های کشاورزی در اولویت دریافت زمین برای اشتغالزایی و کار آفرینی هستند.

موسوی اظهار داشت: طرح های ارائه شده باید توجیه اقتصادی داشته باشد تا بتواند زمینی را از ان خود کند.

افلاطونی رییس امور اراضی جهاد کشاورزی هم در این نشست گفت: با ارائه این طرح ها اراضی ملی برای فعالیت بانوان و تشکلهای روستایی در اختیارشان قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: این اراضی  برای بهبود اقتصاد خانوار روستایی واگذار می شود.

افلاطونی اضافه کرد: زمینهای ملی که از قبل واگذار شده اند و متقاضی به هر دلیلی نتوانسته اند طرح شان را اجرا کنند باز پس گرفته شده و در اختیار متقاضیان جدید قرار داده می شود.

 مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم در این نشست گفت: یک سوم جمعیت زنان  استان در روستاها ساکنان  که بالغ بر 200هزار نفرند. 

بید خام افزود:  در این طرح زنان سرپرست خانوار و همچنین تشکلهای بانوان روستایی طرح های اشتغالزایی و کشاورزی خود را به دفتر امور بانوان ارائه می دهند و در صورت توجیه اقتصادی به امور اراضی معرفی می شوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار