مشهد؛

عبور از منیّت؛ عاملی مهم در پایداری زندگی مشترک

مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت گفت: زن و مرد باید از مرحله منیّت عبور کرده و به مرحله «ما شدن» که عاملی مهم در پایداری و استمرار زندگی مشترک است، برسند.

عبور از منیّت؛ عاملی مهم در پایداری زندگی مشترکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین جوادی در هشتمین همایش از سلسله همایش مسیر خوشبختی در محل تالار رازی افزود: ازدواج مفهومی عمیق است که بسیاری از افراد آن را درک نمی کنند و تصورشان از ازدواج، قراردادی است که در زمان عقد منعقد می شود و حقوقی را بصورت متقابل برای آنان تعریف می کند.
وی گفت: معنای واقعی ازدواج، یکی شدن و به هم آمیختگی زن و مرد است به گونه ای که حریم خصوصی در بین آنان وجود نداشته و همسران سعی در همپوشانی کمبودها و نقایص یکدیگر داشته باشند.
مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت با اشاره به ارتباطات پیش از ازدواج و محاسن و معایب آن نیز افزود: در گذشته روابط پیش از ازدواج تقریبا وجود نداشت و انتخاب تا حد زیادی از سوی والدین فرزندان صورت می گرفت. این امر اگر چه ضریب امنیت و سلامت ازدواج را افزایش می داد، اما سرخوردگی ها و نارضایتي هایی را در جریان زندگی مشترک ایجاد می کرد که گاه تا پایان زندگی مشترک در رفتار وکلام همسران مشاهده می شد.
جوادی گفت: همین نارضایتی ها در همسران سبب شد تا در نسل های بعد، باور به ارتباط گیری های پیش از ازدواج برای رسیدن به شناخت و تقویت آن شکل گرفته و بدون در نظر گرفتن اثرات سوء آن، روابط  دوستانه‌ی قبل ازدواج گسترش یابد.
وی در ادامه بر اهمیت شناخت ظرفیت های روانی افراد و تقویت آن به منظور رویارویی با چالشهای زندگی، تاکید کرد و افزود: دختران و پسران باید بدانند که زندگی مشترک با مشکلات و چالش ها عجین است و تقویت ظرفیت های روانی برای حل این چالش ها مهم و ضروری است.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: منیت ، پایداری ، زندگی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار