سومین کارگاه بین‌المللی آسیا اقیانوسیه پروبیوتیک ها امروز در سالن همایش های پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری کارگاه بین‌المللی آسیا اقیانوسیه پروبیوتیک ها در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر سومین کارگاه بین‌المللی آسیا اقیانوسیه پروبیوتیک ها گفت: این کارگاه با هدف ارتقای دانش ملی در تولید، صنعت و بازاریابی پروبیوتیک ها به مدت دو روز برپا است.
مرضیه حسینی نژاد افزود: از کشورهای  استرالیا، نیوزیلند، چین، مجارستان، ویتنام، پاکستان، مالزی، عراق و ایران در این کارگاه حضور دارند.
 وی گفت: کارگاه بین المللی دو روزه توسط پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و انستیتو متخصصین صنایع غذایی آسیا اقیانوسیه (APIFP) در مشهد برگزار می شود.
رئیس گروه همکاری های علمی و بین‌المللی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی افزود: این کارگاه، اولین کارگاه تخصصی در خصوص پروبیوتیک هاست که در چنین گستره ای از پوشش بین المللی با حضور شرکت کنندگان چندین کشور آسیا - اقیانوسیه برگزار می شود.
حسینی نژاد با تاکید بر اینکه میکروبیولوژی، تولید و اثربخشی پروبیوتیک ها یک دانش میان رشته ای است، گفت: مخاطبان این کارگاه طیفی از تخصص های مرتبط را در بر می گیرند که مشمول دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متخصصین علوم و صنایع غذایی علاقه مند به موضوع می شوند.
وی افزود: همچنین متخصصین داروسازی در ارتباط با مکمل های دارویی پروبیوتیک، پزشکان در زمینه اثرات بالینی پروبیوتیک ها در دستگاه گوارش، متخصین تغذیه در خصوص اثرات فراسودمند و تغذیه ای آنها، متخصصین میکروبیولوژی با توجه به طیف گسترده میکروارگانیسم های پروبیوتیک از جمله مخاطبان این کارگاه هستند.
رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با اشاره به برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: کارگاه مذکور با همکاری دانشگاه جینان چین و انجمن پروبیوتیک و غذاهای فرا سودمند ایران، ۱۶ و ۱۷ آذر ماه (۶ و ۷ دسامبر ۲۰۱۶) با حضور پنج تن از اساتید برجسته حوزه پروبیوتیک ها از کشورهای آسیا اقیانوسیه برگزار می شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.